Skip to main content
فهرست مقالات

غدیر؛ رمز جاودان حق و عدالت

(10 صفحه - از 35 تا 44)

کلید واژه های ماشینی : باغ، اصفهان، باغ غدیر، کتابخانه، شهر، شهرداری، فرهنگی، مهندس، بنای یادبود علامۀ امینی، علامۀ امینی

خلاصه ماشینی:

"همچنین عزیرانی که با ابراز نظرات خود ما را در شکل‌گیری بنای یادبود علامه امینی یاری داده‌اند، استاد محمد رضا حکیمی در راهنمایی‌های ویژه و شناساندن شخصیت علامه امینی،آقای محمد حسن ملک مدنی شهردار اصفهان در کارگردانی و تسهیل امور مربوط به طراحی و اجرای بنا،مهندس سید عبد الرسول پوستی از وزارت مسکن و شهرسازی،مهندس خراسانی زاده،استاد دکتر محمد میرزا علی تهرانی،استاد مهندس آیت الله زاده شیرازی از میراث فرهنگی،استاد جواد بختیاری از انجمن خوشنویسان ایران،آقایا مهندسین:حقانی،دادگستر،تباشیری،فرشته نژاد و سهرابی از دفتر طرح و برنامه شهرداری اصفهان، مهندس منتظر از دانشگاه پردیس اصفهان،سید کمال حاج سید جوادی و سید مصطفی رخ صفت گفتگو با محمد حسن ملک مدنی و سید محمد رضا غرضی کیهان فرهنگی:با توجه به اهمیت طرح عظیم«باغ غدیر»دربارۀ فکر احداث و جریان کار آن اگر توضیحی دارید،بفرمایید؟ محمد حسن ملک مدنی:در این‌باره که چگونه به فکر احداث«باغ غدیر»افتادیم،همچنین دیگر برنامه‌هایی که در اصفهان عملی شده به طور مختصر باید بگویم:«وقتی در سال 1362 از روزنامۀ کیهان بیرون آمدم،پس از چند ماه تصمیم گرفته شد که در اصفهان-به عنوان شهردار-مشغول به کار شوم. کیهان فرهنگی:هدف اصلی شهر داری اصفهان از احداث«باغ غدیر» چه بوده است؟ عظیمیان:فکر اصلی احداث این مجتمع عظیم مذهبی و فرهنگی و مردمی،به سالهای 65-64 باز می‌گردد،و نامگذاری آن با عنوان«باغ غدیر»و پیشنهاد احداث بنایی به یاد علامه امینی،به وسیله یکی از خادمان حریم ولایت انجام می‌یابد،که برای زنده ماندن یاد و خاطرۀ علامۀ بزرگ،آیت الله امینی و جهاد مقدس علمی او،با شهردار وقت جناب آقای محمد حسن ملک مدنی مطرح می‌کنند و ایشان با همت و ایمان خود اصل فکر را توسعه داده و طرح ساختن آن را به مسابقه می‌گذارند و به این اقدام عظیم موفق می‌شوند،و سپس با عنایت ویژه‌ای که امام را حل (به تصویر صفحه مراجعه شود) مرتضی کاظمی&%11220FYKG112G% مبذول می‌دارند،پروژه شروع می‌شود،اگر بخواهیم اهداف آن را دسته بندی کنیم،باید بگوییم که چهار محور و گرایش اصلی در ایجاد آن نقش داشته است: نخست،تعظیم و تکریم ولایت و امامت در شکل مجسم یک معماری."

صفحه:
از 35 تا 44