Skip to main content
فهرست مقالات

بازار وسایط حمل و نقل باری سنگین

(1 صفحه - از 11 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : بازار وسایط حمل‌و‌نقل باری سنگین، حمایت‌های بی‌منطق موجب افزایش کرایه‌های، صنایع، واردات، کامیون، اقتصاد، حمل، افزایش کرایه‌های حمل داخلی، توجیه اقتصادی واردات کامیون، سود بازرگانی واردات کامیون، بازرگانی واردات کامیون در سال، اعضا بازار وسایط حمل‌و‌نقل، کرایه حمل جاده‌ای به ایران، زیان اقتصاد ملی، میزان رشد به زیان اقتصاد، حمایت بی‌منطق از صنایع، ناوگان، اقتصاد کلان و حمایت‌های بی‌منطق، صنایع داخلی توجیه، کامیون و حمایت بی‌منطق، هزار تومان، جاده‌ای، ابزار تولید سرمایه‌ای ظرف، ایران، کرایه حمل در قیمت، فنی، هزینه، بازرگانی و صنایع، میزان بهره‌وری از ناوگان داخلی، ابزار تولید با جابجایی نقش

خلاصه ماشینی: "نگاه بخشی به اقتصاد کلان و حمایت‌های‌ بی‌منطق موجب افزایش کرایه‌های حمل‌ داخلی از سال‌های 68-67 از حد 8 هزار تومان به 570 هزار تومان شده است که قطعا این میزان رشد به زیان اقتصاد ملی خواهد بود. با توجه به حجم وسیع واردات در سال‌ 1383 و افزایش فزاینده حجم ترانزیت و تاثیرگذاری مستقیم کرایه حمل در قیمت تمام‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) نگاه بخشی به اقتصاد کلان‌ و حمایت‌های بی‌منطق موجب‌ افزایش کرایه‌های حمل‌ داخلی از سال‌های 68-67 از حد 8 هزار تومان به 570 هزار تومان شده است که‌ قطعا این میزان رشد به زیان‌ اقتصاد ملی خواهد بود. صنعت حمل و نقل‌ جاده‌ای سالانه 70 میلون دلار غرامت به‌ شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کند و سالی‌ 800 میلیون دلار هزینه اجتماعی ناشی از آلایندگی محیط زیست به اقتصاد ملی وارد می‌کند،اما مهمتر اینکه سالانه 15 هزار سوانح جاده‌ای که در 3/18 درصد منجر به فوت می‌شود،ناشی از فقدان عزم ملی‌ در اصلاح ساختار،از مهمترین ارکان و لوازم توسعه اقتصادی کشور است که‌ نسل‌های فعلی و آلاینده باید هزینه‌های‌ سنگین روحی-روانی،اقتصادی و اجتماعی آنرا به دلیل نگاه بخشی و زودگذر به اقتصاد ملی بپردازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.