Skip to main content
فهرست مقالات

موسیقی کلاسیک - هایدن و موتسارت

(14 صفحه - از 72 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ،موتسارت ،هایدن ،کلاسیک ،سبک ،باروک ،هایدن و موتسارت ،سمفونی ،موسیقی کلاسیک ،سبک کلاسیک ،آهنگساز ،هنر ،ملودی ،نوازندگان ،ارکستر ،رمانتیک ،فراز ،آثار اوج هنر موتسارت ،موسیقی باروک ،دورهء باروک ،اوج ،آثار هایدن و موتسارت ،آهنگساز کلاسیک ملودی ،آثار ،هایدن اجرای ارکستر ،اجرا ،موتسارت سال‌های گرفتاری‌های بزرگ ،هنر باروک ،هایدن بزرگترین آهنگساز ،زیبایی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) موسیقی کلاسیک- هایدن و موتسارت (به تصویر صفحه مراجعه شود) سبک پیچیده و پر طمطراق‌ «باروک»،در نیمهء سدهء هجدهم، افول کرد و جای خودش را به‌ موسیقی ساده‌تری داد که با درون‌ انسان‌ها سخن می‌گفت. هنوز مدت زیادی از اوج‌ تعالی دورهء باروک نگذشته بود که بتهوون به یکی از پیانو نوازان عمدهء عصر خودش سخت تاخت،به این دلیل‌ که او جرئت کرده بود در موسیقی جدیدی که فقط می‌خواست به روح بشری عینیت ببخشد عنصر تزئینی‌ وارد کند. نظم و سادگی کلاسیک‌\کارل فیلیپ امانوئل باخ \گلوک \هایدن \موتسارت \بتهوون \شوبرت \شوپن \برلیوز \مندلسون \شومان \لیست \بروکنر قوت و درون‌گرایی رمانتیک‌\برامس ویژگی‌های موسیقی کلاسیک با باب‌شدن سبک کلاسیک در موسیقی،آهنگساز وسایل بیان تازه‌ای یافت و آزادی قابل توجهی برای بکار بردن آنها از راه‌های تازه بدست آورد. اگر ما از این فکر که یک‌ هنرمند بزرگ مجبور بود در مقابل ارباب سر خم کند آزرده می‌شویم،باید این را هم درنظر داشته باشیم که‌ در روزگار ما بندرت پیش می‌آید برای هنرمندی در همان اوایل زندگی‌اش شرایطی کاملا مناسب از نظر لوازم و امکانات فراهم شود تا بتواند همهء نیروی‌ خلاقه‌اش را صرف کاری کند که بیش از همه برایش‌ عزیز و گرانقدر است. شاید بزرگ‌ترین سهم او در تاریخ موسیقی، چنان که چارلز وسن می‌گوید،این است که دریافت‌ «روند دراماتیک یک اثر را می‌توان به تمامی در مصالح‌ کار نهفته دید،و این که باید با مصالح موسیقی کاری‌ کرد که نیروی بالقوه‌اش را آزاد کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.