Skip to main content
فهرست مقالات

سرمقاله (پرواز در هفت اقلیم)

(9 صفحه - از 9 تا 17)

خلاصه ماشینی:

"مطالعه‌ی انواع هنر به همراه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ذاتی آن‌ها به منظور برقراری ارتباط میان ایده‌ها،عواطف و ارزش‌ها؛تداوم خواهد یافت و کلید موفقیت برای درک فرهنگ‌های گوناگون جهان و میراث‌های تمدنی،خواهد بود،و بالاخره باید گفت، هنرها همواره به عنوان ابزار بزرگ‌نمایی9، ما را قادر خواهند ساخت،رشد سریع دنیا را با نگاهی شفاف و انتقادی،مشاهده کنیم. در عین حال که نقاشی وسیله‌ی بیان اندیشه و احساس و سازگاری کودک با محیط و زندگی است،وسیله‌ای است برای کشف توانایی‌هایش؛پس باید سرگرم کننده و لذت‌بخش هم باشد. تقریبا در همه‌ی نوشته‌های مربوط به آموزش هنر به کودکان،بر وظیفه‌ی معلم برای راهنمایی کودکان تأکید شده است؛ به گونه‌ای که کودک با این کمک‌ها بتواند، تجربیاتی با ارزش و غنی به دست آورد و مثلا مطلبی بگوید،نقاشی بکشد،یا چیزهایی به وجود آورد. در ادامه‌ی این بحث،ویژگی‌های معلم هنر و راه‌های ایجاد انگیزه برای هدایت کودکان در رسیدن به بالاترین سطح استعدادهایشان بیان شده (به تصویر صفحه مراجعه شود) مزرعه(مبینا،5 ساله) است. &%00604RNHG006G% (به تصویر صفحه مراجعه شود) عکس‌هایی از موضوعات خاص که تجربیات دانش‌آموزان را گسترش می‌دهند؛ تماشای اسلایدهای رنگی از نقاشی‌ها، طراحی‌ها،چاپ‌ها،سرامیک‌ها، مجسمه‌ها،معماری‌ها،و نقش‌هایی که در طبیعت و در محیطی زندگی هر روزه به آن‌ها برمی‌خوریم؛بررسی کارهای خلاقه‌ی انجام شده توسط سایر دانش‌آموزان؛نمایش فیلمی که در مورد مراحل انجام کار باشد؛ دیدن اسلایدهایی از کارهایی که توسط دیگر دانش‌آموزان انجام شده‌اند؛یک گردش علمی برای یافتن موضوع‌هایی که آگاهی کودک را غنی‌تر می‌کند؛خواندن قطعات منتخبی از داستان‌ها یا نمایشنامه‌ها؛دیدن فیلمی درباره‌ی:تاریخ هنر،نواحی جغرافیایی،جغرافی جهان،گیاه‌شناسی، زیست‌شناسی،علوم‌فضایی و فناوری؛ دیدن نوار،فیلم‌ها و نمایشنامه‌های پخش شده از تلویزیون؛گوش کردن به برنامه‌های رادیویی مناسب برای کلاس؛ گوش کردن به نوار صداهای گوناگون از نواحی مختلف جغرافیایی،مثل صدای حیوانات جنگلی،پدیده‌های طبیعی مثل باد،و ماشین‌ها،موشک‌ها،قطارها، هواپیماها،کشتی‌ها و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.