Skip to main content
فهرست مقالات

کلاسداری کودکان و نوجوانان - روش تنظیم محتوا (5) - مرحله سوم: رفع خستگی

نویسنده:

(17 صفحه - از 60 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : کلاس ،حدیث ،مربی ،دانش‌آموزان ،نماز ،امتیاز ،آب ،جواب ،مرحله ،شروع ،اجرا ،دایره ،جمله ،دقیقه ،شرکت‌کننده ،کارت حدیث ،کلمه ،کس ،شیوه ،انتخاب ،بیان ،دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه ،در مسابقه ،فرد شرکت‌کننده در مسابقه ،دست‌های شرکت‌کنندگان در مسابقه ،مربی با بچه‌ها بازی ،بچه‌های شیطون کلاس ،اواخر کلاس ،مربی بچه‌ها ،جواب دادند حدیث

خلاصه ماشینی:

"نحوه اجرای این مسابقات (میان پرده‌ها) بدین صورت است که مربی افرادی از مخاطبان خود را انتخاب و در مقابل دانش‌آموزان از آن‌ها برای عملی نمودن میان پرده‌ها استفاده می‌کند. 2 ـ کارتی: کلمات دو حدیث تربیتی را به صورت جداجدا روی چندین کارت نوشته، و به دو نفر از کودکان یا نوجوانان می‌گوییم : هر کدام از شما که بخشی از کلمات درهم ریخته را زودتر به یک جمله تبدیل کند و برای بقیه بخواند، برنده است. 6 ـ هوشی: در آغاز، یک یا دو اصطلاح فقهی مثل صلاة و حج را از نظر لغوی و اصطلاحی توضیح داده و سپس سؤال می‌کنیم: رو «ز» چیست؟ شرکت کنندگان در مسابقه فکر می‌کنند منظور ما این است که «روزه» چیست؟ (بعد می‌گوییم ما پرسیدیم روی «ز» چیست و بدین وسیله نشاط ایجاد می‌کنیم. البته شرط رسیدن به امتیاز ده این است که شرکت کننده در مسابقه حدیث روی کارت را در پنج دقیقه حفظ کند و الا امتیازش باطل می‌شود. یا برای افراد هر کلاس صفحه‌ای را معین می‌کنیم و مثلا می‌گوییم ، هرکس زودتر بگوید چند حرف نون در این صفحه وجود دارد، برنده است. 33 ـ تکمیلی: کشیدن یک شکل را که اول ناقص است و کم‌کم کامل می‌شود شروع می‌کنیم و در هر مرحله به بچه‌ها می‌گوییم : این شکل چیست؟ 34 ـ توازنی: از چند نفر می‌خواهیم که هر کدام یک چیزی را روی سرشان بگذارند و مسیری را بروند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.