Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (1)

نویسنده:

(7 صفحه - از 105 تا 111)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات ،تبلیغ ،مدیریت ،پیام ،روحانیت ،فرستنده پیام ،ارتباط ،مدیریت ارتباطات ،مدیریت تبلیغ ،مبلغین ،دین ،مخاطبین ،مردم ،مبلغین نقش فرستنده پیام ،سخن ،فرایند ارتباطات ،گوینده ،کلام ،فرآیند ارتباطات ،پیام الهی ،ارتباطات اثربخش ،تبیین ،تبلیغ پیام الهی ،جامعه ،دانش ،حقیقت ،تبیین و تبلیغ معارف ،انسان ،اعتبار فرستنده پیام ،عناصر فرایند ارتباطات

خلاصه ماشینی:

"انسان به طور طبیعی برای افرادی که در حیطه کاری خود، تخصص و دانش لازم را دارا هستند احترام و اعتبار ویژه‌ای قائل است و سعی می‌کند از نظر کارشناسی آن‌ها در آن زمینه استفاده کند؛ ولی اگر فردی بخواهد در فضاهایی که تخصص ندارد، اظهار نظر کند و آن را در قالب پیام ارسال کند، مخاطبین او نه تنها به سخنانش گوش نداده و ترتیب اثر نمی‌دهند، بلکه اعتماد آن‌ها به او سلب می‌شود، به گونه‌ای که حتی در مواردی که در حیطه تخصصی اوست، آمادگی پذیرش سخنانش را ندارند. (1) برخی از مبلغین عادت کرده‌اند در هر عرصه‌ای وارد شوند و درباره هر موضوعی اظهار نظر کنند و فکر می‌کنند باید به هر سؤالی در هر زمینه‌ای پاسخ دهند، ولو اینکه در آن زمینه مطالعه و دانش لازم را نداشته باشند؛ در حالی که اگر انسان درباره موضوعی بدون اطلاع کافی سخن بگوید، این کار سبب می‌شود که دیگران به سخنان او در سایر موارد نیز با دید شک و تردید بنگرند؛ در نتیجه برنامه‌های تبلیغی او تأثیر لازم را در جامعه نخواهد داشت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.