Skip to main content
فهرست مقالات

توصیه هایی برای کلاسداری بهتر

نویسنده:

(18 صفحه - از 49 تا 66)

کلید واژه های ماشینی : کلاس ،تدریس ،کودکان و نوجوانان ،مربی ،تخته ،امام علی علیه‌السلام ،مکان ،روحی ،آموزش ،اسلام ،استاد ،طوری ،رفتار ،سعی ،پرهیز ،کودکان و نوجوانان رفتار مربی ،کار ،کلمه ،سعی کنیم شاگردان ،بیان ،فراموش ،استفاده ،مکان تدریس ،کلاس درس ،کس ،امام سجاد علیه‌السلام ،شاگردان سؤال شاگرد ،نکات ،کلاس جهت جلب‌توجه شاگردان ضروری ،مربی آموزش

خلاصه ماشینی:

"خود بتواند روحیه شاگردان را حفظ کرده و حتی تقویت نماید، بیشتر می‌تواند بر آنان تأثیر گذارد، پس: 29 ـ کاملا بر بحث خود مسلط باشید تا با نشاط روحی و عاطفی تدریس کنید. 41 ـ مشکلات و ناهماهنگیهای محیط آموزشی خود را طوری بیان نکنید که شاگردان نسبت به کلاس و درس شما دلسرد شوند. 64 ـ سعی کنیم در عمل کردن به اخلاق نیکو، سیر صعودی داشته باشیم که این بهترین ابزار برای جلب شاگردان سالهای قبل است. » از آنجا که رفتار مربی نشانگر شخصیت اوست و کودکان و نوجوانان دائما تحت تأثیر رفتارهای باطنی و ظاهری مربیان می‌باشند، شایسته است: 73 ـ طوری رفتار کنید که شاگردان احساس مسئولیت کنند. 132 ـ اگر شاگردان شما مطالب روی تخته را در دفترهای خود نوشته‌اند، در پایان درس تخته را پاک کنید تا برای استاد بعدی آماده باشد. . » فضای تدریس یکی از مهمترین اموری است که مربی باید در هنگام تدریس به آن توجه داشته باشد، پس: 167 ـ تا آنجا که ممکن است از فضای معنوی مسجد جهت مکان تدریس استفاده کنیم. 176 ـ اگر بیرون از کلاس اتفاقی افتاد در صورت امکان آن را با درس و مطالب خود ارتباط دهید تا ذهن شاگردان را به خود مشغول نکند. 180 ـ ناهماهنگیهای موجود بین خود و مسئولین مسجد در مورد محل اجرای کلاس را طوری برای کودکان و نوجوانان مطرح نکنید که باعث دلسردی آنان شود. » خصوصیات فردی مربی به ویژه در موارد حساسی مثل کلاس مورد نظر مخاطبان می‌باشد، پس: 181 ـ سعی کنید شخصیت علمی و اجتماعی خود را پیش شاگردان سبک نکنید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.