Skip to main content
فهرست مقالات

فرصتهای تبلیغی را دریابیم (5): تاثیر آگاهیهای مخاطبان در تبلیغ

نویسنده:

(7 صفحه - از 3 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ، مخاطبان، مبلغ، تاثیر آگاهیهای مخاطبان در تبلیغ، معارف، محل تبلیغ آگاهی نسبت، مردم، پیام، فرهنگ دینی، عموم

خلاصه ماشینی:

"برنامه ریزی پس از کسب اطلاعات مورد نیاز و مشخص شدن سطح آگاهیهای دینی و گستره این آگاهیها در سه بخش عموم مردم، گروههای خاص و افراد خاص و در نتیجه مشخص شدن نیازهای معارفی مخاطبان، مبلغ می‌تواند برای بخشهای مذکور برنامه ریزی تبلیغی کرده و براساس برنامه، کار تبلیغی خود را بنیان نهد. از باب نمونه ممکن است مبلغ به این نتیجه برسد که مخاطبان او از جهت تحلیل مسائل سیاسی بسیار قوی و یا در حد قابل قبول‌اند، لیکن احکام وضو، غسل و یا قرائت نماز را نمی‌دانند و نسبت به تاریخ پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله هم بی اطلاعند، همچنین در مورد نعمتهای بهشت و عذابهای جهنم آگاهی ندارند. اگر چه مردم همه می‌دانند دروغ، غیبت و تهمت حرام است و مبلغ هم در مورد آن چند جلسه بصورت مستقل مباحثی بیان کرده است، لیکن در مباحث عام، لازم است همچنان برخی از مطالب گذشته را تکرار کند تا در فرهنگ رفتاری آنان نهادینه شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.