Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (2)

نویسنده:

(6 صفحه - از 71 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات، پیام، اخلاق، فرستنده پیام، مدیریت تبلیغ، گوینده، پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله قرآن، سخن، پیامبر، مخاطبین

خلاصه ماشینی: "به نظر می‌رسد برای اینکه پیام به صورت صحیح و کامل به مستمعین منتقل شود، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که ذیلا به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: 1 ـ اعتدال در بیان مطالب برخی گمان می‌کنند که همان طور که خودشان مطلبی را می‌دانند، دیگران هم اطلاع دارند، لذا در ارسال پیام و بیان مطالب از آگاهی دادن در حد نیاز مخاطب، دریغ می‌ورزند، و بعضی برعکس، برای فهماندن یک موضوع یا مسأله شرعی، با شرح بیش از حد نسبت به جزئیات، شنونده را گیج و متحیر می‌کنند و در بسیاری از موارد باعث ملالت و نفرت او می‌شوند؛ در حالی که معمولا برای تفهیم موضوعی، نیازی به بیان مطالب حاشیه‌ای نیست، بلکه اطلاعاتی مفید است که ارتباط مستقیم با موضوع داشته باشد. یکی از علت‌های آن، این است که سخنان نامناسب و رکیک، در مخاطبین ایجاد حساسیت و نفرت نسبت به صاحب سخن می‌کند؛ در نتیجه از حالت عادی خارج می‌شوند و اصلا پیام او را بخوبی درک نمی‌کنند، و گاهی بر اثر همین سوء تفاهمات، ضربات غیر قابل جبرانی به جامعه وارد می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.