Skip to main content
فهرست مقالات

فرصت های تبلیغی را دریابیم (7): تبلیغ یا تخریب دفاع مقدس

نویسنده:

(8 صفحه - از 3 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، جنگ، رزمندگان، اسلام، دفاع مقدس، عراق، مردم، امام، سلطه، مقاومت

خلاصه ماشینی:

"حاکمان جنایتکار کشورهای منطقه با توجه به رویکرد جدید و تمایل مسلمانان داخل کشورهایشان به قوانین اسلام و تفکرات جدید، راه را در مبارزه با حکومت ایران دیدند، به همین دلیل از جهات مختلف به پشتیبانی صدام پرداخته و حمایت از متجاوز در رأس اولویتهای سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی آنان قرار گرفت؛ تا جائی که بعد از هر عملیات جنگی، کاروانهای کمک از این کشورها به سوی عراق سرازیر می‌گشت و دلارهای نفت در اختیار صدام قرار می‌گرفت. چرا هرگز پیروزیها، موفقیتها، فتوحات و دلاوریهای رزمندگان برای مردم ترسیم نمی‌گردد؟ چرا برکات و نتائج جهاد فی سبیل الله‌ برای مردم با زبان هنر به تصویر کشیده نمی‌شود؟ چرا نیرنگها و حملات گسترده دشمن و خنثی سازی آن توسط سربازان اسلام به نمایش در نمی‌آید؟ چرا حمایتها، کمکها و تسلیحات کشورهای مختلف جهان که در اختیار دشمن قرار می‌گرفت و مقاومت رزمندگان در برابر این هجوم جهانی به خوبی مطرح نمی‌شود؟ چرا جایگاه معنوی جنگ با توجه به آموزه‌های دینی بیان نمی‌شود؟ چرا فریادهای امیرالمؤمنین علیه‌السلام از دست تن پروران گریزان از جنگ برای مردم تبیین نمی‌گردد؟ امام و تبلیغات جنگ در طول تاریخ جنگ، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر انگیزشهای مردم و حضور آنان در جبهه‌های جنگ، سخنان و پیامهای امام رحمه‌الله بود. 2. بخش عمده‌ای از این تبلیغات به دلاوریها، پایداریها، مقاومت ملت، پیروزیها و فتوحات آنان اختصاص دارد و در نهایت ورود پیروزمندانه نیروهای جنگ و استقبال پرشور مردم را همراه با تحسین به گونه‌ای نمایش می‌دهد که در ذهن مخاطب چند مطلب ایجاد شود: الف) دشمن آنان بسیار پلید، سفاک و ددمنش بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.