Skip to main content
فهرست مقالات

فرصت های تبلیغی را دریابیم: روحانیون و انتخابات

نویسنده:

(7 صفحه - از 3 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : انتخاب، مبلغ، فساد، سیاسی، مردم، دینی، اجتماعی، روحانیون و انتخابات، صلاح، مالیات

خلاصه ماشینی:

"اگر مبلغ بخواهد به گونه‌ای شایسته رسالت الهی خویش را در این زمینه انجام دهد لازم است ابتدا به بازشناسی اقشار مختلف اجتماعی ـ با توجه به موضوع مورد بحث ـ پرداخته، سپس برای هر گروه به تناسب جایگاه و نگرشهای آنان روش ویژه‌ای را برای تبلیغ انتخاب کند، سپس فعالیت خود را با رعایت حدودی که مرضی الهی است، دنبال کند. پرهیز از جناحبندی در ترغیب مردم به حضور در انتخابات، روحانیون دارای تأثیری جدی و سرنوشت سازاند؛ از اینرو تأکید بر شرکت در انتخابات کاری بس ارزشمند و ستودنی است، لیکن بهتر است به هیچ وجه این حرکت خداپسندانه رنگ جناحی و طرفداری بی منطق از گروهی خاص و دشمنی با گروهی دیگر به خود نگیرد. 2. اجتناب از تبلیغ برای اشخاص دفاع و حمایت از اشخاص نیز برای مبلغ کار شایسته‌ای نیست و بهترین شیوه جهت دهی به انتخاب مردم، بیان ملاکهای انتخاب و صلاحیت نمایندگان است، و بیش از هر چیز، انتظار از روحانی، معرفی ملاکهای ارزشی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی بر محور دستورات دینی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.