Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغ بدون عمل

نویسنده:

(5 صفحه - از 69 تا 73)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ ،پیام ،مبلغ ،موعظه ،امام ،عمل ،حضرت علیه‌السلام به حسن بصری ،تبلیغ بدون عمل ،بحارالانوار ،حسن بصری ،سخن ،ابزار تبلیغی ،ابزار انتقال پیام به مردم ،امام علی علیه‌السلام در بیانی ،ابزارهای ،حسن بصری مردم ،حکمت ،پیامبر مکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ،قرآن کریم ،قدرت انتقال پیامها ،بیان ،واژه ،قدرت ،اهمیت ،اسلحه بیان و سخن ،پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ،معنای رساندن خبر و پیام ،هم‌خوانی گفتار ،امام زین‌العابدین علیه‌السلام ،امام سجاد علیه‌السلام

خلاصه ماشینی:

"» (3) باید این نکته را افزود که هرچند سخن در گذر تاریخ، مهم‌ترین ابزار انتقال پیام به مردم بوده است، اما اگر سخن با عمل توأم نباشد، کارآمدی آن کم اثر است و اگر بیان، قدرت سحر داشته باشد، عمل، قدرت اعجاز دارد و رهبران الهی ما بیش از تبلیغ با سخن، تأکید بر تبلیغ با عمل دارند. » و یا در فرازی دیگر آمده است: «أتأمرون الناس بالبر وتنسون أنفسکم وأنتم تتلون الکتاب أفلا تعقلون»؛ (2) «آیا مردم را به نیکی فرمان می‌دهید و خود را فراموش می‌کنید، در حالی که شما کتاب الهی را می‌خوانید؟ آیا نمی‌اندیشید؟» رسول الله‌ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله خطاب به اباذر می‌فرماید: «یا اباذر من وافق قوله فعله فذاک الذی أصاب حظه ومن خالف قوله فعله فذلک المرء إنما یوبخ نفسه؛ (3) ای ابوذر! » (2) هنگامی که امام علیه‌السلام از آنجا گذشت، حسن بصری پرسید: این کیست؟ گفتند: علی بن الحسین علیهماالسلام است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.