Skip to main content
فهرست مقالات

محوریت آیات و روایات در تبلیغ (1)

نویسنده:

(10 صفحه - از 34 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : محوریت آیات و روایات، آیات و روایات، تبلیغ، قرآن، کلام، کلاس، امام، سخن، خداوند، جذابیت

خلاصه ماشینی:

"حال اگر مربی مطالب و محتوا، ارتباط و نظم بین آنها و نتیجة مباحث مطرح شده را بر اساس گفته‌های وحی و کلام ائمة اطهار علیهم السلام انجام داده و در کلاس ارائه کرده باشد، کلاس خود را بر محوریت آیات و روایات برگزار کرده است و به عبارت گویاتر، هنگامی در سخن ما، محوریت آیات و روایات تحقق می‌پذیرد که سه چیز با توجه به قرآن و سخن امامان معصوم علیهم السلام تهیه شده باشد: 1. شخصی از امام صادق علیه السلام سؤال می‌کند: «ما بال القرآن لا یزداد علی النشر و الدرس إلا غضاضة؛ سر این چیست که بحث و درس قرآن انجام نمی‌شود، مگر اینکه بر طراوت و شادابی آن افزوده می‌گردد؟» حضرت در پاسخ می‌فرماید: «إن الله تبارک و تعالی لم یجعله لزمان دون زمان و لناس دون ناس فهو فی کل زمان جدید و عند کل قوم غض إلی یوم القیامة ؛[1][این بدان جهت است که] خداوند متعال قرآن را برای زمان محدود یا مردمان خاصی قرار نداده است؛ قرآن، تا روز قیامت، در هر زمانی جدید و برای هر ملتی با طراوت و جذاب خواهد بود. بعضی از مبلغان، به جهت جذاب‌سازی سخنان خود، خصوصا اگر در جمع نوجوانان و جوانان امروزی باشند، از طرح آیات و روایات واهمه دارند و گویا احساس می‌کنند با عمل به تئوریهای روز یا یافته­های ذهن خود، بهتر می‌توانند نسل امروز را به مبانی و تفکرات دینی و مذهب اثنا عشری آشنا کنند و در این مسیر، گاهی محتواهای غنی اسلامی را فدای شیوه‌های ساختگی خود می‌کنند؛ در حالی که بارها شاهد بوده‌ایم که کلام وحی الهی و سخنان گهربار ائمة اطهار علیهم السلام در جمع اقلیتهای مذهبی یا انسانهای بی‌دین غربی و اروپایی خوش درخشیده و دلهایی را به خود متمایل ساخته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.