Skip to main content
فهرست مقالات

توسعه مدل امتیازات متوازن (BSC) در بخش دولتی

نویسنده: ؛ ؛ ؛

زمستان 1384 - شماره 5 (16 صفحه - از 1 تا 16)

کلیدواژه ها : مدل امتیازات متوازن ،حوزه مالی ،حوزه مشتری ،حوزه فرایندهای داخلی ،حوزه رشد و یادگیری

کلید واژه های ماشینی : مدل امتیازات متوازن ،امتیازات متوازن ،متوازن ،ارزیابی عملکرد ،مدل امتیازات ،ارزیابی عملکرد سازمان‌های ،بخش دولتی ،مسئولیت اجتماعی ،عملکرد سازمان‌های ،حوزه جدیدی به مدل ،ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی ،روش ارزیابی متوازن ،رشد و یادگیری ،حوزه‌های مالی ،شاخص‌های ارزیابی عملکرد ،شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمان‌های ،سازمان‌های دولتی ،ارزیابی متوازن ،استفاده از مدل امتیازات ،کاپلان ،نورتون ،کاپلان و نورتون ،سنجش عملکرد ،یادگیری و مسئولیت اجتماعی ،مدیریت دولتی ،فرآیندهای داخلی ،داخلی ،حوزه مشتری ،شاخص‌ها تعیین گردید ،اندازه‌گیری عملکرد

مدل امتیازات متوازن( BSC )5به عنوان مدلی جامع دارای رویکردی نوین برای ارزیابی عملکرد سازمانهاست.این مدل با تاکید بر استراتژیهای سازمان و ایجاد در حوزه‌ها یا ابعاد اصلی سازمان(شامل‌ حوزه‌های مالی،مشتریان و ارباب رجوع،فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری)سعی در مدیریت و ارزیابی‌ سازمانهای پیچده دارد. در این مقاله ضمن بیان مفهوم و سیر تکامل مدل امتیازات متوازن،ابعاد یا حوزه‌ها و تفاوت آن در بخش‌ دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار گرفته و پس از مطالعات نظری،مسئولیت اجتماعی به عنوان حوزه جدیدی به‌ مدل امتیازات متوازن اضافه گردید و شاخص‌های مورد نظر در حوزه‌های مالی،شهروندان و ارباب رجوع، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری و مسئولیت اجتماعی مورد شناسائی قرار گرفت.پس از ارائه مدل.میزان‌ اهمیت یا وزن حوزه‌ها و شاخص‌ها تعیین گردید.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.