چکیده:
هماهنگی به عنوان یکی از چالشهای اصلی برای سازمانهای امروزه مطرح است.زمانی تصور بر این بود که مسئله هماهنگی یکی از وظایف مدیران است.در حقیقت در نگرش فرایندی نسبت به مدیریت،هماهنگی هم تراز با برنامهریزی،سازماندهی،هدایت و کنترل و بودجهبندی مطرح میشد.اما امروزه هماهنگی جزء لاینفک تمامی وظایف مدیرت بوده و به عنوان یک بخش اساسی در ماهیت مدیریت مورد توجه است.هر سازمانی میبایست با سازمانهای ما قبل(عرضهکنندگان)و ما بعد)مشتریان)خود هماهنگ باشد.همچنین هر سازمانی باید از نظر درونی هماهنگی داشته باشد.بر این اساس چالشی که سازمانهای امروز با آن مواجه هستند،مسئله هماهنگی است.هماهنگی در سطوح مختلف برای سازمانها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.این چالش در مورد منابع انسانی از اهمیت بیشتری برخوردار است و مدیریت منابع انسانی هم به عنوان یکی از بخشهای مدیریت میبایست با سایر عناصر سازمان مانند ساختار و تکنولوژی چه در سطح عملیات و چه در سطح استراتژیک هماهنگ باشد.برای پاسخگویی به این مسئله نیز روشهای مختلفی ارائه شده است.برخی از سازمانها از مدل عقلایی و منطقی برای ایجاد هماهنگی بین منابع انسانی و سایر ابعاد سازمان استفاده میکنند.برخی دیگر از مدل طبیعی و برخی نیز از مدل نقاط مرجع استراتژیک برای ایجاد هماهنگی در بخشهای مختلف سازمان استفاده مینمایند.در این مقاله سعی بر آن است تا هر یک از این روشها مورد تحلیل و بررسی قرار گیرند.در پایان مدل توسعه یافته نقاط مرجع استراتژیک برای ایجاد هماهنگی در کل بخشهای سازمان ارائه میشود.
خلاصه ماشینی:
"هماهنگی به عنوان یکی از چالشهای اصلی برای سازمانهای امروزه مطرح است.
این چالش در مورد منابع انسانی از اهمیت بیشتری برخوردار است و مدیریت منابع انسانی هم به
برخی از سازمانها از مدل عقلایی و منطقی برای ایجاد هماهنگی بین منابع انسانی و سایر ابعاد
برخی دیگر از مدل طبیعی و برخی نیز از مدل نقاط مرجع استراتژیک برای ایجاد
در پایان مدل توسعه یافته نقاط مرجع استراتژیک برای ایجاد
و جایگاه مدیریت استراتژیک را برای ایجاد هماهنگی در
اما انواع هماهنگی در سازمان از نظر سطح نیز قابل
وظیفهای مدیریت منابع انسانی نوعی هماهنگی عمودی
مدلها بر این است که استراتژی سازمانی وجود دارد و
عقلایی هماهنگی وارد میشود این است که عقل
در مدیریت منابع انسانی مدلی است که تحت عنوان مدل
شکل 4 بیانگر مدل طبیعی در ایجاد هماهنگی است.
1 Natural Model تدوین استراتژی منابع انسانی،مدل هاروارد است.
منبع:آرمسترانگ،مدیریت استراتژیک منابع انسانی،ص 26مدل نقاط مرجع استراتژیک3
مدل دیگری که در ایجاد هماهنگی در سازمان مورد
استفاده قرار میگیرد مدل نقاط مرجع استراتژیک است.
مدل نقاط مرجع استراتژیک،در شکل 7 آورده شده است.
تدوین استراتژی رقابتی که مربوط به کل سازمان است و
و بعد دیگر نیز میزان توجه به داخل یا خارج سازمان است.
مدل نقاط مرجع استراتژیک برای تدوین استراتژی
تدوین استراتژی منابع انسانی بررسی نمود مسئله فرهنگ
استراتژیهای منابع انسانی بیان شده در مدل نقاط
استراتژیهای بازاریابی و مدل نقاط مرجع استراتژیک است.
این هماهنگی میان ابعاد مختلف سازمان است.
ای است از کاربرد مدل نقاط مرجع استراتژیک برای ایجاد"