Skip to main content
فهرست مقالات

گوشه ای از سیر آموزش داستان نویسی پس از انقلاب

نویسنده:

(5 صفحه - از 24 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : داستان، آموزش، سردبیر، هنری، جلسات نقد داستان حضوری حوزه، سیر آموزش داستان‌نویسی، رادیو، واحد ادبیات حوزه هنری، کلاسهای آموزشی واحد ادبیات حوزه، واحد ادبیات حوزه

خلاصه ماشینی:

"هنگامی که در حدود مهر 1360،به پیشنهاد مؤکد دوستم،آقای«مهدی ارگانی»،که در آن زمان،شاید یک سالی می‌شد که با او آشنا شده بودم،به رادیو تهران‌ (شبکه سراسری)رفتم؛و همزمان،مسئولیت سردبیری سه‌ برنامهء«کودک»-که بعدها خود،نام آن را به«بچه‌های‌ انقلاب»تغییر دادم-«قصه ظهر جمعه»و«خردسالان» را به عهده گرفتم،با تمام وجود به کمبود وحشتناک‌ نیروهای کارآزموده و متعهد برای آفرینش آثار ادبی و نیز تصدی مسئولیتهای اجرایی فرهنگی و هنری پی‌بردم؛ و به تدریج،یافتن راه‌حلی برای این معضل،به یکی از اصلی‌ترین مشغله‌های ذهنی‌ام تبدیل شد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) اسامی و نشانه‌های همهء استعدادهای کشف‌ شده در برنامه آموزش داستان‌نویسی«آینده‌سازان» را با خود حوزه آوردم،و طی نامه‌هایی جداگانه، که برای آنان ارسال داشتم،دعوتشان کردم که از آن پس،آثارشان را برای آنجا بفرستند(ضمن آنکه‌ بعدها،در همین حوزه هم بود که بعضی از آنها (مثل مجید درخشانی،محمد رضا بایرامی و... چه،جز این‌ اگر باشد،چگونه می‌توان از این آثار انتظار ایجاد تأثیر مثبت بر مخاطبان را داشت؛و اصلا ادعای توانایی تعالی‌بخشی برای‌ هنر کرد!؟ همچنین،آرزومندم چراغ فروزان جلسات نقد و بررسی حوزه‌ هنری،که بی‌هیچ تردید در مجموع،سالم‌ترین،و با دوام‌ترین، (به تصویر صفحه مراجعه شود) منظم‌ترین و پربارترین این‌گونه نشستها در نوع خود است، همواره پرفروغ باشد؛و بی‌توجه به ناخالصیهای بسیاری که طی‌ سالهای اخیر می‌رود تا تاروپود معنوی حوزه-که اعتباری اگر دارد به‌واسطه آن است-را از هم بگسلاند،با اخلاق و معنویت‌ کامل به راه خود ادامه دهد؛تا عملا باج‌دهی به عناصر سست‌باور و خود باخته و واداده نشان دهد که بدون باج‌دهی به عناصر بدسابقه، تردامن و غیرالهی،و با حفظ کامل معیارها و عزت دینی و انقلابی نیز می‌توان به اوج قلهء موفقیت در هنر راه یافت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.