Skip to main content
فهرست مقالات

زندگینامه داستانی

نویسنده:

(4 صفحه - از 20 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : زندگینامه داستانی ،زندگی ،ادبی ،اطلاعات ،زندگینامه داستانی و داستان تاریخی ،طرح ،یهودیان ،خلق ،مسیح ،فرد ،حقایق ،تحریف ،تاریخی ،زندگینامه داستانی نویسنده ،خلق زندگینامه داستانی ،شخصیتهای ،زندگینامه داستانی تئودور هرتز خلق ،مخاطبان ،حال زندگینامه داستانی ،ادبیات ،گونه‌های ادبی ،دور ،آثار ،اطلاعات تاریخی و حقیقی ،زندگینامه داستانی در ایران ،فردی عادی ،اطلاعات مطرح ،مسائل ،کتاب ،حقیقی

خلاصه ماشینی:

"برای خلق این نوع ادبی باید به مسائل زیر توجه‌ کرد: -مطرح کردن حقایق اصلی و مهم -دوری جستن از شیوه و سبکهای مدرن و پست‌مدرن -استفاده از نثری روان،ساده و قابل هضم -بررسی و تحلیل رویدادها و شخصیت خاص -طرح نکات ریز،و جزئی‌نگری در زمان مقتضی. بر این اساس ادبیات استعماری نو که همواره در جهت دست یازیدن‌ به اهداف استعماری خود گام برمی‌دارد،از این دو نوع ادبی یاد شده،حداکثر استفاده را می‌برد تا حقایق محض را تحریف سازد و آنها را به گونه‌ای که خود می‌پسندد جلوه دهد. اندیشمندان غربی بر این باورند که در جامعه یهودیان وابسته‌ به صهیونیسم بین الملل،گرایش به خلق زندگینامه داستانی بسیار زیاد است،یهودیان بیشتر ترجیح می‌دهند برای تاریخ‌سازی و ترویج افکار و ایده‌های خود از این قالب استفاده کنند. نکته قابل تعمق این است که گاه برخی از افراد عادی توسط افرادی‌ خاص مورد حمایت قرار گرفتند و از طریق زندگینامه داستانی به‌ قدیسان تمام عیار مبدل گشتند در واقع این نوع ادبی در اروپا از آن‌چنان قدرت بالایی برخوردار بود که می‌توانست یک فرد عادی‌ را به یک قدیس مبدل سازد. در چنین شرایطی اگر نویسنده‌ای بخواهد بر ضد اندیشه و آراء صهیونیسم و ادبیات استعماری عمل کند و از همین گونه ادبی،در جهت اهداف ضد صهیونیستی استفاده کند،آن‌چنان مورد تهاجم‌ قرار می‌گیرد که از کرده خویش پشیمان می‌شود؛آن‌چنان‌که‌ آلیستر کرولی،مستشرق مشهور آمریکایی،پس از پذیرش اسلام و اعلام نوبت پیامبر اکرم و تایید این مسئله که او آخرین فرستاده‌ خداست،در خانه خود تبعید گشت و سیل عظیم افتراها و تهمتها به سمت او روان شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.