Skip to main content
فهرست مقالات

بازنمایی ابلیس در سینمای هزاره (میلنیوم)

نویسنده:

(12 صفحه - از 206 تا 217)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،بازنمایی ابلیس در سینمای هزاره ،هزاره ،شیطان ،ترس ،میلنیوم ،اسطوره‌ی ،بازنمایی اسطوره‌ی مکاشفات یوحنا ،مکاشفه‌ی یوحنا ،قرن بیستم ،آمریکا ،هنر ،وحشت ،مدرن ،انسان ،انسان مدرن ،مکاشفات یوحنا در سینمای هالیوود ،فیلم‌ها ترس از انهدام جهان ،اسطوره‌ی شیطان ،سینمای وحشت ،در سینما ،مجموعه ،آخر الزمان ،ترس‌های آخر الزمانی ،اصطلاح ،اسطوره‌ی وحشت هزاره ،هنر مدرن ،وحشت هزاره ،ترس‌های هزاره ،بازنمایی شیطان در تاریخ سینما

خلاصه ماشینی:

"آن‌قدر ترس‌های گوناگونی به وجود آمده‌ که این شوخی هم رایج شده که در عصر پسامدرن برای هرکسی این امکان فراهم‌ آمده تا نوع ترس خود را انتخاب کند شاید یکی از تأثیرگذارترین ترس‌های قرن بیستم در اواخر این قرن پیش‌آمد که البته ما تأثیر آن را بی‌شک بر روی‌ هنر سینما می‌بینیم. اسطوره‌ی شیطان ناگهان در سینما ظاهر نشده بود،بلکه ریشه‌ی قبلی داشت و در دهه‌ی 90 نیز فیلم‌های متعلق به شیطان‌ وجود داشت در آخر همان سال،فیلم دیگری به نام ارواح گمشده‌ (Lost souls) پس از آن،شب آخر (Last night) ،و سرانجام فیلم کتاب زندگی با مضامین وحشت از هزاره‌ ساخته شدند. بازنمایی اسطوره‌ی مکاشفات یوحنا در سینمای هالیوود و بی‌شک بیش‌تر به دلیل‌ کسب درآمد بیش‌تر بوده تا آگاه کردن‌ مردم و هدف هالیوود در درجه‌ی اول‌ استفاده از فضای ذهنی ترسناکی بوده‌ است که در خلال 1999 بر غرب مستولی‌ شده بود این همه نشان می‌دهد چیزی رخ داد که سینما سخت به‌ اسطوره‌ی شیطان علاقه‌مند شد. بازنمایی شیطان در تاریخ‌ سینما به سی سال اول تاریخ سینما برمی‌گردد که در آن‌ تصویرسازی شیطانی تا حد بسیار زیادی مبتنی بوده است بر نقاشی؛و فیلم‌هایی مانند فاوست حاکی از این است که‌ فیلم‌سازان برای ساختن تصاویری از شیطان تنها به نقاشی‌ مراجعه می‌کردند. البته غالب منتقدان از این فیلم‌ خوششان نیامد،به دلیل بسیار زیادی که شاید بیش‌تر مربوط می‌شد به بازی آرنولد شواتزنگر در نقش کسی که‌ می‌خواهد جلوی شیطان را بگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.