Skip to main content
فهرست مقالات

موزه نوین آسیا در عصر جهانی سازی

نویسنده:

مترجم:

(14 صفحه - از 84 تا 97)

کلید واژه های ماشینی : آسیا، موزه‌ی نوین آسیا، هند، هنری، هندوستان، فرهنگی، محوشدگی، موزه‌های هندوستان ارزش مطرح شدن، فرهنگ عامه، موزه‌های هند

خلاصه ماشینی:

"کار را با پرسش از خود مقوله‌ی«موزه‌ی نوین آسیا»آغاز می‌کنم:در این‌جا، «آسیا»چقدر دقیق مورد امعان نظر است؟روی صحبت‌ ما با کدام آسیا است:آسیای جنوبی،آسیای جنوب‌ شرقی یا آسیای شرقی؟اگر آسیا به جوهره‌ی فرهنگی‌ فاقد تاریخ یا به حوزه‌ای صرفا جغرافیایی فروکاسته‌ نشده است،پس چقدر دقیق مورد توجه بوده است؟ حامیان«موزه‌ی نوین آسیا»تا چه اندازه از نابرابری‌های‌ اقتصادی که آسیا را شاید بیش از هرقاره‌ی دیگری از هم جدا کرده است،آگاهی دارند؟آیا این نابرابری‌های‌ اقتصادی در بافت‌های فرهنگی جهان اول که از دیدگاه‌ استعاری به آسیا می‌نگرند نیز مسئله‌آفرین است؟تا به‌ کجا این«آسیا»بخشی از خاوری باقی خواهد ماند که‌ حتی با وجود قرار گرفتن در روند واپاشی،از نیستی و افول سرباز می‌زند؟چگونه می‌توان سلسله‌مراتب‌ هجوم فرهنگی حاکم بر آسیا را تبیین کرد؟و تا چه‌ اندازه این سلسله‌مراتب در تعیین ضوابط و معیارهای‌ حاکم بر بنیان‌های مدیرتی«موزه‌ی نوین آسیا»نقش‌ دارد؟ از موضعی که من به قضایا می‌نگرم،اذعان‌ می‌کنم در عین حالی که در هند بر سر تکثر هویت‌ها هویت منطقه‌ای،هویت اجتماعی،هویت فردی،هویت‌ ملی. این‌ مراکز مصرف‌گرا که یک پدیده‌ی«جهانی»هستند،تا چه اندازه با نابسامانی اقتصادی موزه‌های هندوستان‌ که به طور عمده با یارانه‌های دولتی ادامه حیات‌ می‌دهند،در ارتباطاند؟علی رغم دسترسی متفاوتی که‌ این مراکز به جوامعی دارند که در آن‌ها تبعیض طبقاتی‌ و تحصیلی وجود دارد،آیا می‌توان فرض کرد که دارای‌ یک فضای عمومی مشترک هستند؟بنابراین،اعتقاد ظاهری آپادورایی و برکن ریج به مردمی‌سازی فرهنگ‌ عامه تحت لوای موزه‌های هندوستان به عنوان‌ گنجینه‌های«آموزش غیر رسمی»،بسیار ضعیف و سست‌بنیاد است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.