Skip to main content
فهرست مقالات

پارادکس آموزش هنر

نویسنده:

(2 صفحه - از 24 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،پارادکس آموزش هنر ،تخنه ،معنا ،فلوطین ،زیبایی ،تجلی ،شهود ،روایت ،سبک‌ها ،فرم ،رومیان ،قالب ،ایده‌های فلوطین تخنه ،تجلی احساس درون و به‌تعبیر ،کشف ایده و تجلی معنا ،آموختنی ،هنر قابل آموزش ،تقلید ،سبک ساختاری قابل تقلید ،به‌تعبیر ،ساختار ،ابداع ،راز ،جهان ،محمل ،ایده‌ها ،روح ،هنر در ایده‌های فلوطین ،حقیقت

خلاصه ماشینی:

"با این حال اگر هنر را فرم بینگاریم و فرم را نه جوهر که شکل و قالب تعریف کنیم،هنر قابل آموزش است. اما اگر به تعبیر هایدگر،هنر روایت جهان غیب شد و به تعبیر هربرت رید، رها کردن احساس درون و هم‌زاد بینش روحانی و به تعبیر تولستوی،تجلی احساس درون و به تعبیر جلال الدین‌ دوانی،تقلید از طبیعتی که خود از اعلای مبادی صادر شده‌ است و به تعبیر مولانا،تصفیه‌ی زنگار دل و به تعبیر ایرانیان‌ باستان،«هونر»(یعنی نیک‌مردی و پاک‌مردی)و به تعبیر سانسکریت،«سونر»(یعنی همان)،آن‌گاه باید آن را در درون‌ احساس کرد،جرعه‌جرعه در قلمرو مراقبه‌ی باطن آن را سرکشید و به بطن زیبایی سفر کرد و روانی حقیقت جان‌ شد بر پهنه‌ی جهان. وظیفه‌ی‌ مدرسان هنر،آموزش آن‌چه نادیدنی،ادراک‌نشدنی و به رؤیت‌نیا است و بسترسازی برای کشف ایده و تجلی‌ معنا،نه تعلیم آن اوج فاجعه هنگامی است که این معنا را کسانی بخواهند آموزش دهند که خود با حقیقت هنر آشنا نباشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.