Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش آکادمیک هنر

نویسنده:

(6 صفحه - از 70 تا 75)

کلید واژه های ماشینی : هنر، دانشجو، تدریس، استاد، نظام آموزشی، آموزش آکادمیک هنر، کلاس، نظام آموزش دانشگاهی هنر، دانشگاهی، حرفه‌ای

خلاصه ماشینی:

"ما با وام گرفتن نظام غربی،که البته به دلیل همنوایی با جریان‌ جهانی ناگریز از آن بوده‌ایم و این ناگزیری خود جای بحث‌ دارد،باید بپذیریم که محصول نظام فعلی مقایسه با روش قبلی نیست نظام کنونی آموزش دانشگاهی هنر برگرفته از نظام‌های آموزشی غربی و محصولی وارداتی است. فضای حرفه‌ای مشاغل هنری‌ عموما سرسازگاری با فارغ التحصیلان‌ دانشگاهی هنر ندارد و به دلیل فرصت‌های‌ کم،محدودیت میدان دید و ترس از رقابت‌ و حذف،معمولا گشودن راه به دنیای کار حرفه‌ای برای یک دانش‌آموخته‌ی هنری با دشواری بسیار همواره است از سوی دیگر،استادانی که پس از طی موانع متعدد موفق به کسب موقعیت شغلی به عنوان هیئت علمی‌ می‌شوند،در پاره‌ای موارد تلاش برای بهبود کار و همراهی‌ با تحولات هنری و علمی را به کناری می‌گذارند و به آفت‌ نظام آموزشی تبدیل می‌گردند. برپایه‌ی چنین‌ روش‌های ارزیابی،استادانی با درخواست مصرانه‌ی‌ دانشجویان برای تدریس روبه‌رو می‌شوند که عموما سطح‌ عمومی نمرات آن‌ها بالا است،در کار حضور و غیاب‌ جدیت به خرج نمی‌دهند،تکالیف دشوار از دانشجویان‌ نمی‌خواهند و بخش مهمی از ساعات تدریسشان به مطایبه‌ و شوخی سپری می‌شود و دانشجویان را با هر رفتاری‌ تحمل می‌کنند؛البته حساب استادان واقعی که با وجود جدیت و همت و عدم مسامحه همچنان مورد توجه‌ دانشجویان‌اند،از این افراد جدا است. این در حالی است که ضرب آهنگ این‌ بازنگری در مؤسسات دانشگاهی ما بسیار کندتر از تحولات موردنظر است یکی از دلایل غیبت دانشجویان از کلاس‌ها در طول‌ دوره‌های آموزشی و چنگ انداختن به فرصت‌های کاری‌ که در حوزه‌ی حرفه‌ای پیش می‌آید،جبران همین نبود ارتباط نهادینه میان دانشگاه و محیط حرفه‌ای است که در افدام فردی،دانشجو تلاش می‌کند آینده‌ی شغلی خویش‌ را تضمین کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.