Skip to main content
فهرست مقالات

روش های نقد فیلم

نویسنده:

(18 صفحه - از 134 تا 151)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، سینما، نقد، نقد فیلم، منتقدان، زن، هنر، ژانر، کارگردان، تلما

خلاصه ماشینی:

"به‌ همین دلیل است که تلما و لوئیز به عنوان یک‌ فیلم دهه‌ی 1990-با همه خصوصیات یک‌ فیلم این دهه-خودی می‌نمایاند و به عنوان‌ یک فیلم ماندگار ثبت می‌شود و با این‌که فقط چند سال از ساخت آن می‌گذرد،تأثیرات‌ محسوسی بر آثار پس از خود می‌گذارد(که از آخرین آن‌ها باید به فیلم لطف متقابل‌[از ساندرالاک،1998]اشاره کرد که حتی نوع‌ آرایش و گاه لباس شخصیت زن فیلم،رسانا آرکت،جینادیویس تلما و لوئیز را به خاطر می‌آورد). در نگاهی امروزی به فیلم‌ها،شاید نتوان به آسانی فیلم را در دسته‌بندی‌های از پیش‌ تعیین شده قرار داد (به تصویر صفحه مراجعه شود) مخمصه‌[1995]ساخته‌ی مایکل‌مان یکی از فیلم‌های متکی به‌ ژانر نوآر است که دستمایه‌ی مناسبی را برای نقد از این منظر مهیا می‌کند: مخمصه یک فیلم به شدت متکی به قواعد ژانر است که اتفاقا قراری هم بر نوآوری‌ ندارد و تنها می‌خواهد بدون عدول از قواعد تثبیت‌شده‌ی ژانر نوآر،یک فیلم‌ قواعد تثبیت‌شده‌ین ژانرنوآر،یک فیلم‌ قرص و محکم و خوش‌ساخت باشد،که‌ هست.. در نگاه اول،فیلم همه چیزش را مدیون فیلم‌های پیش از خود است:با یک‌ گروه دزد حرفه‌ای روبه‌رو هستیم که بسیار منظم و حساب شده کار می‌کنند؛با یک‌ رئیس گروه سروکار داریم که بسیار تیزهوش و زبده است؛یک پلیس‌ وظیفه‌شناس را هم شاهدیم که ظاهرا چیزی برایش اهمیت ندارد جز (به تصویر صفحه مراجعه شود) پیشنهاد بی‌شرمانه،(1993)،ادرین لین به دام انداختن این گروه(که در عین حال با همسرش هم مشکلات اساسی دارد)؛و البته‌ پایانی کاملا مشخص که پلیس بر دزد غلبه‌ می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.