Skip to main content
فهرست مقالات

امر والای سایبر، بازنمایی امر بازنمایی ناپذیر در هنر و سیاست دیجیتال

نویسنده:

مترجم:

(12 صفحه - از 54 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : بازنمایی ،مد ،هنر ،بازنمایی امر بازنمایی ناپذیر ،سیاسی ،لیوتار ،امر بازنمایی ناپذیر در هنر ،شبکه ،مد تی‌وی ،پخش ،والا ،شبکه‌ی مد تی‌وی ،امر والای سایبر ،تلویزیونی ،هویت ،برنامه‌ی ،برنامه‌ی مد تی‌وی ،هایدگر ،معنای استفاده‌ی مد تی‌وی ،ترکیه ،امر والای سایبر بازنمایی ،مد تی‌وی از طریق فن‌آوری ،موریس ،پخش تلویزیونی برنامه‌های فرهنگی ،فرهنگی ،استفاده‌ی مد تی‌وی از فن‌آوری ،هنر و سیاست دیجیتال ،زبان ،فن‌آوری ،مد تی

خلاصه ماشینی:

"حال اگر این‌ سوژه از طریق گرایشی همه خودگرایانه‌15و خوشیفته‌وار،پس از فرآیندهای نگاشتی که خود انجام می‌دهد،به سوژه‌ی نهایی باز گردد،آن‌گاه این‌ سوژه دیگر چگونه می‌تواند حقیقت عینیت خود را تضمین کند؟در این هم‌آیی یا گره‌گاه فلسفی است که‌ هنر،زیبایی‌شناسی و امر والا(به معنای کانتی تجربه‌ای‌ که ورای ابزار بازنمایی ما قرار دارد اما با این حال ما را وا می‌دارد که‌[برای فرارفتن‌]تلاش کنیم)به مثابه‌ی‌ مرزهای مشهود نوعی پوزیتیویسم تقلیل‌گرا عمل‌ می‌کنند؛پوزیتیویسمی که اگر قرار باشد بیش‌تر در این‌ مسائل غور کند،بلا فاصله امکان معنا داشتن را از خویش سلب می‌کند. به همین منوال،لیوتار مانند نویسنده‌ی مقاله‌ی«اثر هنری در عصر بازتولید مکانیکی»،هیچ‌گونه ارزش مهم ماندگاری در ماهیت‌ انقلابی خود فن‌آوری‌ها نمی‌دید،بلکه از نظر او ارزش‌ مهم در چالش این فن‌آوری‌ها در برابر گفتمان‌ تنظیم‌کننده‌ی واقع‌گرایی بازنمودی است: عکاسی صنعتی و سینما بر نقاشی و رمان‌ ارجح خواهند بود،به شرطی که هدف‌ ثابت نگه داشتن نقطه‌ی ارجاع و آرایش آن بنا به‌ نظرگاهی باشد که به این نقطه معنایی‌ قابل تشخیص بخشد،و نحو و واژگانی از نو ایجاد شود که مخاطب را قادر سازد به سرعت از تصاویر رمزگشایی کند و از این طریق به راحتی‌ به آگاهی هویت مختص خودش و همچنین‌ تأییدای برسد که از این طریق،از دیگران کسب‌ می‌کند-چرا که ساختارهای تصاویر و سکانس‌ها رمزگان ارتباطی‌ای را در میان همه‌شان به وجود می‌آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.