Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش هنرهای اسلامی بر اساس پرورش اندیشه

نویسنده:

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،آموزش ،آموزش هنرهای اسلامی ،اسلامی ،هنرهای اسلامی بر اساس پرورش ،دانش ،دانش‌آموزان ،معلم ،هنرهای ایرانی ،آموزش هنرهای اسلامی براساس پرورش ،آموزش و پرورش ،هنرهای اسلامی براساس پرورش اندیشه ،هویت ملی ،برنامه ،ساخت ،کودک ،اساس پرورش اندیشه ،ادراک‌های ،مفاهیم ،نقش و نگارهای ،نقش ،دیویی ،تجربه‌های ،طراحی ،فرهنگ ،تفکر ،عضو پژوهشکدهء تعلیم و تربیت ،مرحله ،پرورش جمهوری اسلامی ایران ،فرهنگ و هنر

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) آموزش هنرهای اسلامی براساس پرورش اندیشه حسن شرفی فوق‌لیسانس علوم تربیتی عضو پژوهشکدهء تعلیم و تربیت کلید واژه: هنرهای ایرانی-اسلامی پرورش اندیشه نقش و نگارها سازمان‌دهی منطقی ساخت مفهوم شناخت هنرهای ایرانی-اسلامی از هدف‌های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش‌ جمهوری اسلامی ایران است. برای فراهم کردن ساخت منطقی و پرورش اندیشه در فعالیت و محتوای برنامه‌های درسی و نایل شدن به معرفت موجود در آن،باید پیش‌نیازهای این‌ سازمان‌دهی منطقی را مشخص کرد و تعلیم داد تا امکان دست‌یابی به دانش و هنر جدید فراهم شود. مقدمه نوشته‌ام را به این دلیل با بحث فراگیری‌ روش‌های تعلیم هنر در مراکز تربیت معلم و آموزش هنر به دانش‌اموزان آغاز می‌کنم که نقطهء عطف فعالیت‌های هنری و کوشش در کسب‌ مهارت‌های ویژه در این زمینه،به خصوص به‌ روش استاد-شاگردی،خود را مرهون‌ راهنمایی‌های ارزشمند استادان هنرهای اسلامی در حین خدمت آموزشی‌ام می‌دانم. (به تصویر صفحه مراجعه شود) بدون تردید راه‌یابی هنرهای‌ ایرانی-اسلامی‌ به مدارس و آشنا نمودن نسل‌ امروز با این‌ هنرها،حرکتی‌ نو در جهت‌ شناخت هویت‌ فرهنگی،تکامل‌ هنر گذشته و قدمی اساسی در راه رسیدن به‌ خودکفایی است دانش‌آموزان با الهام از نمایشگاه نقوش‌ اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ (مشهد 6831 هـ. اسلامی به‌ مدارس و آشنا ساختن نسل امروز با این هنرها، حرکتی نو در جهت شناخت هویت فرهنگی، تکامل هنر گذشته و قدمی اساسی در راه رسیدن‌ به خودکفایی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.