Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه مطلوب هنر کاردستی در برنامه درسی دوره ابتدائی

نویسنده:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : هنر کاردستی در برنامه درسی، هنر، برنامهء درسی دورهء ابتدایی، برنامه، هنر کاردستی در برنامهء درسی، اطلاعات، جایگاه مطلوب هنر کاردستی، کودک، محتوا، برنامه درسی دوره ابتدائی

خلاصه ماشینی:

"جایگاه مطلوب‌ هنر کاردستی‌ در برنامهء درسی دورهء ابتدایی دکتر حسین قاسم پورمقدم مقدمه در برنامهء درسی آموزش هنر در دورهء ابتدایی، نقاشی،کاردستی و خوشنویسی منظور شده و برای‌ این برنامه محتوایی نیز در نظر گرفته شده است. جامعهء نمونه برای نظرخواهی از آموزگاران در زمینهء نقش و جایگاه‌ کاردستی در برنامهء درسی دورهء ابتدایی،تصمیم گرفته شد که‌ از آموزگاران ترم آخر کارشناسی آموزش ابتدایی کمک و یاری‌ خواسته شود،زیرا آنان دربارهء بازی،نقاشی،کاردستی، روانشناسی کودک و رشد،و نیز اصول آموزش و پرورش‌ اطلاعاتی در سطح کارشناسی به دست آورده‌اند. پرداخته شده است که برای‌ آموزگاران ابتدایی که تخصص و اطلاعاتی در این زمینه ندارند، جاذبهء زیادی ندارد،به‌طوری که کتاب نه تنها روخوانی‌ نمی‌شود،بلکه به عنوان کتاب درسی نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. جامعیت بیشتر،بر ارتباط افقی فعالیت و محتوای یک پایهء تحصیلی دلالت دارد و طی آن دانش‌آموز پایهء پنجم ابتدای دیدگاهی هماهنگ نسبت به کتاب‌های درسی این‌ پایه پیدا می‌کند و از درس هنر و کار دستی برای فهم و یادگیری‌ دروس دیگر استفاده می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.