Skip to main content
فهرست مقالات

نور و رنگ در آثار هنری ملل

نویسنده:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : رنگ ،نور ،هنر ،نقاشان ،رنگ در آثار هنری ،نور و رنگ ،امپرسیونیسم ،آثار ،مکتب‌ها ،تضادهای ،آثار هنری ملل ،نارنجی ،توجه رامبراند به تضادهای رنگی ،طبیعت ،سورا ،گوگن ،ایرانی ،ماتیس ،سایه ،نور در آثار رامبراند ،تضادهای رنگی ،نقاشی ایرانی ،تابلو رستاخیز اثر گرونوالد نور ،اثر فرانسیسکو زوربارل تضادهای تیره ،تأثیر نور و رنگ ،مکتب‌های هنری جهان و هنر ،آغاز توجه نقاشان به طبیعت ،زیبایی ،نوری نقاشی ایرانی ،رنگ‌های تیره

خلاصه ماشینی:

"مطلبی که هم در نقاشی ایرانی وجود دارد و هم مولوی شاعر بزرگ ما بدان اشاره کرده است: گه نظر بر نور بود آن‌گه به رنگ‌ ضدبه‌ضد پیدا شود چون روم و زنگ‌ دیدن نور است آن‌گه دید رنگ‌ وین به ضد نور دانی بی‌درنگ‌5 درن و ماتیس،برای انتزاعی کردن رنگ اشیاء آن‌ها را به حالت متضاد استفاده کردند;گوگن در این مورد می‌گوید:از تقلید مدل پرهیز کنید،باید رنگ‌های خالص را مانند رنگ«شیشه‌های رنگین» به کار ببرند،آن وقت نقاشی شما مثل موسیقی‌ می‌شود. هالهء (به تصویر صفحه مراجعه شود) مردی با کلاه‌خود طلایی:رامبراند (به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر سورا (به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر پیکاسو «پردازش‌های نوری»نقاشی‌ ایرانی،زیبایی تازه‌ای را در هنر غرب پدید آورد ماتیس و درن از نخستین نقاشان‌ اروپایی بودند که مانند نقاشان‌ ایرانی،رنگ‌های خالص و متضاد را به کار گرفتند رنوار،نخستین نقاشی است که‌ رنگ‌های تیره را از تخته رنگ خود حذف کرد (به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر رنه ماگریت نورانی،رنگ‌های درخشان و تضادهای رنگی و نوری با یکدیگر هماهنگی کامل دارند. رنوار نخستین نقاشی است که رنگ‌های تیره را از تخته رنگ خود حذف‌ کرد و پس از او نقاشانی دیگر نظیر مونه،پیسارو و وسیسلی هم با همان خصوصیات‌ به خلق آثار پرداختند. او در اثری به نام‌ «ملکه ایزابو»که در سال 9091 میلادی با رنگ و روغن(در ابعاد 37*29 سانتی‌ متر)خلق کرده،علاوه بر قالب‌شکنی کلی نظام پرسپکتیو خطی و روش‌های‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) اثر سالوادور دالی مرسوم در نقاشی،در قالبی تازه به مسئله نور و تاریکی،روشنی و تضادهای رنگی توجه کرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.