Skip to main content
فهرست مقالات

تا کی شود قرین حقیقت مجاز من

نویسنده:

(2 صفحه - از 16 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : مینیاتور ،هنر ،استاد محمد علی زاویه ،نقاشی ،تجویدی ،استاد ،رنگ ،تذهیب ،تاریخ هنر مینیاتور ایران ،شاهکارهای ،ایران ،تاریخ هنر نگارگری ایران ،هنر مینیاتور ،شاهکارهای شادروان استاد محمد علی ،مدرسه ،نگارگری ایران ،شاهکار مسلم استاد محمد علی ،استاد زاویه ،زاویه هنر تذهیب ،قلم ،ریزه‌کاری‌های نقاشی ایرانی ،مینیاتور ایران و مکتب‌دار ظرافت ،وسواس ،تابلو مینیاتور ،مدرسه‌ی صنایع مستظرفه ،مینیاتور ایران ،زمینه‌ی مینیاتور و تذهیب ،گنجینه‌ی نگارگری ایران ،هنر ایران ،نقاشی ایرانی

خلاصه ماشینی:

"تا کی شود قرین حقیقت مجاز من محمد علی اسماعیل زاویه (1921-9631) سپیده مجد زاده زاویه در مکتب استاد تجویدی به عالم‌ باصفای هنر راه یافت و با دقت و وسواس‌ خاص به فراگیری رمز و راز نگارگری‌ ایرانی،مینیاتور،دل سپرد و در این مسیر پرتلاش و خستگی‌ناپذیر،گام‌های‌ استواری برداشت و به حق شاگرد زبده‌ی‌ مدرسه شد. بی‌هیچ تدید می‌توان اظهار داشت‌ که در طول تاریخ هنر مینیاتور ایران،کم‌تر هنرمندی توانسته این همه ظرافت و ریزه‌کاری و لطافت ترکیب نقش و رنگ را در نقاشی ایران پدید آورد. بی‌شک استاد زاویه مبتکر ابعاد و وجوه خاصی در زوایای پرنقش و نگار مینیاتور ایران و مکتبدار ظرافت و ریزه‌کاری‌های استثنایی در این هنر بود. تابلو مینیاتور دایره شکل«یوسف و عزیز مصر»،با 65 صورت(تعداد پرسوناژ 65 نفر زن و مرد)و تذهیب و تشعیر و نقش کاشی درون متن که اندازه‌ی قطر دایره‌ی آن 21 سانتی‌متر است و به سال‌ 9131 کشیده شده،شاهکار مسلم استاد محمد علی زاویه است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.