Skip to main content
فهرست مقالات

دایر کردن کارگاه هنر در مدرسه های راهنمایی

نویسنده:

(6 صفحه - از 18 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، مدرسه، آموزش، قاب‌ها، کارگاه هنر در مدرسه‌های راهنمایی، طراحی، نقاشی، تدریس، آثار دانش‌آموزان به دیوار کارگاه، نصب آثار دانش‌آموزان به دیوار

خلاصه ماشینی:

"اگر تعداد دانش‌آموزان کم باشد، چیدن صندلی‌ها به صورت دایره‌وار و در کنار یکدیگر،شکل مناسبی برای آموزش و استفاده از روش تدریس مشارکتی است. با این کار،هم تنوعی در محیط آموزشی به وجود می‌آید،و هم دانش‌آموزان وقتی روی موضوع به خصوصی برای نقاشی و طراحی یا خوش‌نویسی متمرکز می‌شوند، اطلاعات بهتر و جامع‌تری در مورد آن موضوع به دست می‌آورند. از آثار منتخب دانش‌آموزان در این قاب‌ها،به شکل‌های گوناگون برای ایجاد جذابیت در محیط آموزشی می‌توان استفاده کرد. 4-تهیه‌ی فیلم آموزشی فیلم‌های آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان راهنمایی در رشته‌های خوش‌نویسی،نقاشی و طراحی را می‌توان طبق زمانبندی و برنامه‌ریزی سالانه در کارگاه برای دانش‌آموزان نمایش داد. 5-تهیه‌ی زیردستی برای طراحی و خوش‌نویسی لازمه‌ی یادگیری خوب،داشتن لوازم آموزشی کامل و مناسب است. ما با مساعدت مدیر مدرسه توانستیم،40 عدد زیردستی در ابعاد 30 40 برای کارگاه هنر تهیه کنیم تا دانش‌آموزان هنگام طراحی و خوشنویسی در کارگاه،از آن به صورت امانت استفاده کنند. 7-تهیه‌ی میز کمد شیشه‌ای موزه‌ی هنری برگزیده‌ای از آثار دانش‌آموزان که با موضوعات معین و صورت گروهی یا انفرادی درست شده‌اند،برای نشان دادن به دانش‌آموزان کلاس‌های دیگر و حتی برای سال‌های آینده در کارگاه نگهداری می‌شوند. طرح دایرکردن کارگاه نیز،از جمله طرح‌های ابتکاری برای ایجاد تنوع در آموزش و ایجاد بستری مناسب به منظور پرورش استعدادهای بالقوه‌ی دانش‌آموزان است که هنر را از قالب کلیشه‌ای و تئوری کلاسی خارج،و آن را به صورت عملی در کارگاه به دانش‌آموزان معرفی می‌کند. توجه به ابتکار عمل دانش‌آموزان، ایجاد محیطی برای رقابت عملی بین آن‌ها،انجام فعالیت‌های عملی گروهی، یادگیری دانش‌آموزان از روی آثار یکدیگر، و توجه به فعالیت‌های گروهی و مشارکتی،از نتایجی هستند که از ایجاد کارگاه هنر حاصل می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.