Skip to main content
فهرست مقالات

زندگی و آثار علی اکبر صادقی

نویسنده:

(10 صفحه - از 42 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی، نمایشگاه آثار نقاشی آبرنگ، فیلم، زندگی و آثار علی‌اکبر صادقی، آب، جشنواره‌ی جهانی فیلم، آثار نقاشی آبرنگ علی‌اکبر صادقی، جشنواره‌ی جهانی فیلم‌های کودکان سال، جشنواره‌ی فیلم، سازه‌ها، جشنواره‌ی جهانی فیلم کارتون، اسب، پلاک برنز جشنواره‌ی جهانی فیلم، آثار، تهران، جشنواره‌ی جهانی فیلم کراکو، پلاک طلای جشنواره‌ی جهانی فیلم، فیلسوف، ایران، نگارخانه‌ی سبز، نمایشگاه آثار آبرنگ سازان ایران، کتاب، فلسفه، اثر نقاشی علی‌اکبر صادقی، تصویر، سازه‌های فلسفی آقای صادقی، نماد، آثار آبرنگ سازان ایران سرزمین، ایران سرزمین مهر، تفکر

خلاصه ماشینی: "کتاب‌هایی که صادقی برای آن‌ها تصویر کشیده است، عبارتند از: (به تصویر صفحه مراجعه شود) پهلوان پهلونان(-9431 این کتاب به‌ زبان ژاپنی در ژاپن نیز چاپ شده است)، عبد الرزاق پهلوان(1531)؛گرد آفرید (2531)؛عبادتی چون تفکر نیست،سخنان‌ حضرت محمد(ص)(3531)؛حقیقت‌ بلندتر از آسمان،سخنان امام‌ جعفر صادق(ع)(3531)؛مفرع سازان‌ (3531)،باران،آفتاب و قصه‌ی کاشی‌ (3531)،فرزند زمان خویشتن باش، سخنان حضرت علی(ع)،شطرنج بازی‌ کنیم(4531)؛مادر پیامبر(5531)؛ سفرهای سندباد بحری(5531)؛آن‌ها زنده‌اند. در این دوره،مضمون آفرینی که‌ یکی از ویژگی‌های آثار رنگ و روغن‌ صادقی است،در آبرنگ‌ها هم ظاهر می‌شود: سیبی که از طاق‌های تودرتوی یک پل‌ چون قندیلی آویخته است؛ سایه‌های دیوار عمارت کاه‌گلی به‌ نقش‌های قالی بدل شده‌اند؛و ترکش یک‌ سرباز هخامنشی در زمان صلح یا جنگ، ناگهان گل داده است. اما این که چرا بیش‌تر تأکید دارم بگویم«فیلسوف نقاش»نه‌ «نقاش فیلسوف»،علتش این است که آقای علی اکبر صادقی، سخت مغلوب تفکرات و احساسات فلسفی خویشتن است،و نقاشی می‌کند-عمدتا-به خاطر آن که فشارهای فلسفی درون را به بیرون-به خطه‌ی طرح و رنگ-بکشاند،و نه تمایلات‌ نقاشانه‌ی خود را به حیطه‌ی فلسفه. بنابر آنچه گفته شد،باز می‌گردیم به آثار آقای صادقی که‌ مسلما محصول تفکرات اوست،و محصول کلنجار رفتن‌های نه‌ چندان خود خواسته‌ی او با خویشتن خویش،با زندگی و مرگ،با بود و شد،با عدل و ظلم،با آزادی و استبداد،با جبر و اختیار،با حقیقت و واقعیت با زمان،و زمان در زمان؛یعنی فلسفیدن اوست- البته عطف به تعریفی که از فلسفه داریم-به کمک ابزارهای هنر نقاشی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.