Skip to main content
فهرست مقالات

نقاشی چینی

نویسنده:

(4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی ،نقاشی چین ،رنگ ،منظره ،تزئین ،سبک ،قلم ،استادان ،منظره‌سازی ،هنر ،ابریشم ،شش ،منظره‌سازی چینی ،سادگی ،ترکیب‌بندی ،قلم‌مو ،ابداع ،روش ،فضا ،منظره‌سازی زمانی در هنر نقاشی ،مرکب ،ذات قلم‌گیری و روش‌های استاد ،اجتناب ،سبک منظره‌سازی ،دقت ،قدرت ،همراه ،اساس ،نقاشان منظره ،منظره‌ی نقاشی

خلاصه ماشینی:

"نفاشی چینی رویا عمران به محض این‌که در یک فرهنگ، امکانات نقاشی به منزله‌ی پدیده‌هایی‌ فراتر از جنبه‌های تزئینی کشف و به کار گرفته می‌شوند،هنرمند چنان مسحور این‌ هنر می‌شود که به گسترش دائمی‌ امکانات آن گرایش پیدا می‌کند. هرچند از آثار این‌گونه نقاشان چندان اثری باقی‌ نمانده،از مدارک مکتوب پیداست که‌ نقاشان چینی از همان قرن اول میلادی‌ که نقاشی روایی وارد چین شد,به‌ تجربه‌های تازه با این رسانه مشغول‌ بوده‌اند. این اثر، با رنگ روی ابریشم اجرا شده و سه‌ صحنه‌ی مرتبط با هم را روایت می‌کند. چنان‌که معلوم است،تا میانه‌ی‌ قرن چهاردهم،یعنی هنگامی که اروپا سنت منظره‌سازی خاص خود را تجدید حیات بخشید،کسی پیدا نمی‌شد که به‌ ارزش منظره‌سازی چینی پی ببرد،احتمالا آمبروجو لورسنتی نخستین کسی بود که‌ اهمیت نقاشی چینی را دریافت. آن‌چنان که ما از تاریخ آموخته‌ایم، منظره‌سازی زمانی در هنر نقاشی ظاهر می‌شود که آدمی درباره‌ی مقام خود در نظام طبیعت تردیدهایی پیدا می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.