Skip to main content
فهرست مقالات

برگ اشتراک

(1 صفحه - از 64 تا 64)

خلاصه ماشینی:

"عیب نخست را تخت بودن(پان)گویند که اشاره دارد به‌ خشکی یک مچ ضعیف و کندی قلم و سبب می‌شود،شکل اشیا یکنواخت و لاغر شود و فاقد بعد باشد. عیب دوم را«خمیده بودن»(کو)گویند و اشاره دارد به حرکت‌ سنگین قلم‌مو که ناشی از تردید است. عیب سوم را«گره‌دار بودن»(جیه)گویند که اشاره دارد به‌ گره‌داری قلم‌مو. به نظر می‌آید،قلم‌مو در جایی بسته شده و فاقد انعطاف است و قادر به حرکت آزادانه نیست. پنجم،کشیدن صحنه‌های بدون مکان‌های مشخص؛ به‌طوری که طبیعت دسترسی به آن‌ها را ناممکن کرده باشد. ششم،کشیدن راه‌ها بدون اشاره به آغاز و انجام آن‌ها. یازدهم،کشیدن جو و فضایی که در آن تأثیرات مه و هوای‌ صاف اعمال نشده باشد. هنر چین. ترجمه‌ی فرزانه طاهری. فرهنگستان‌ هنر. هنر در گذر زمان. ترجمه‌ی محمد تقی فرامرزی. رائوی نقاشی،پژوهشی در سرشت آیینی نقاشی چین،راهنمای‌ نقاشی باغ دانه‌ی خردل-ترجمه‌ی انگلیسی و حواشی متن چینی از مای. ترجمه‌ی فارسی از امیر مازیار. فرهنگستان هنر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.