Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه آموزش هنر در مدارس

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 4 تا 6)

خلاصه ماشینی:

"و اگر از آن به عنوان‌ نهادی برای بهتر زیستن بچه‌ها یاد کنیم، همه‌ی مقولات از جمله هنر،کارکرد دیگری پیدا می‌کنند و اگر قرار باشد به‌ بچه‌ها کمک کنیم که خوب زندگی کنند، از بودن خود لذت ببرند و فهم درستی از زندگی و هستی داشته باشند،برخی‌ درس‌ها نقش‌شان بسیار بسیار پرمعنی‌تر می‌شود. وقتی از این زاویه به آموزش و پرورش نگاه می‌کنیم،هنر از جمله‌ درس‌هایی است که باید بیش‌تر از گذشته‌ به آن توجه شود. این نگاه نوعی رویکرد است فراتر از یک درس؛رویکری که‌ پاسخگوی حس زیبایی‌خواهی آدم‌هاست؛ حسی که زندگی انسان را موزون می‌کند. جایگاه آموزش را کجا می‌بینید؟ ما در سیستم خودمان،رویکردی به‌ عنوان فرهنگی-تربیتی به جای رویکرد فرهنگی-آموزشی برای پنج سال آینده‌ تعریف کرده‌ایم و امیدواریم،یک روز کل‌ سازمان را با این خصیصه بازخوانی کنیم. آموزش ما باید از این معبر عبور کند و به‌ پشت پرده برسد تا ببیند آن‌جا چه خبر است و در سازمان باید،به عنوان نوعی‌ رویکرد به آن بپردازیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.