Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی کتاب: آموزش عمومی هنر (چیستی، چرایی، چگونگی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 32 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : هنر، آموزش، آموزش عمومی هنر، آموزش هنر، چرایی، سواد، کتاب، تعلیم و تربیت، چیستی، رویکرد پرورش منش‌های ممتاز، پرورش، برنامه‌ی، پرورش منش‌های ممتاز فکری، پرورش منش و عادات ممتاز، برنامه‌ی درسی هنر، پرورش عادات ممتاز فکری، پرورش منش، رویکرد، معنا، فرض نظریه‌ی پرکینز، روش‌های ارزشیابی در حوزه‌ی هنر، قابلیت، نظام‌های آموزش و پرورش، نظام آموزشی، محور، دانش‌آموزان، برنامه‌ی درسی ویژه‌ی آموزش، برنامه‌ریزی درسی و آموزشی، تفکر، ارزشیابی هنر با استفاده‌از رویکرد

خلاصه ماشینی: "فصل اول با عنوان«آموزش هنر در آیینه‌ی نظر»خود شامل هفت جستار است و در آن،با هنر و بازاندیشی مفهوم سواد،هنر و هوش‌ چندگانه،هنر و پرورش منش و عادات‌ ممتاز فکری،بدفهمی‌ها و مغالطه‌های‌ مربوط به ماهیت هنر،هنر و کارکردهای‌ ابزاری/ثانوی،پیامدهای تربیت هنری/ منطق آموزش هنر و مبانی روان‌شناختی‌ آموزش هنر آشنا می‌شویم. اگر هدف تعلیم و تربیت،به عنوان یک فرایند، توسعه و تعمیق درک و فهم و اقسام‌ معانی باشد که افراد می‌توانند در طول‌ حیات با آن‌ها سروکار پیدا کنند،و اگر سواد فرایند ساخت و انتقال معنا در نظر گرفته شود،باید نتیجه گرفت که نظام‌ آموزشی از تدارک دیدن فرصت‌هایی برای‌ پرورش سواد،در اشکال متنوع آن‌ (منطبق با تنوع در میراث فرهنگی‌ مشترک بشر)ناگزیر است. » «آموزش عمومی هنر:چیستی، چرایی و چگونگی»تلاش کوچکی است‌ برای پاسخگویی به نیاز مبرم جامعه‌ی‌ آموزش و پرورش ایران به آثاری از این‌ دست که باید در سایه‌ی همت خیل عظیم‌ صاحبان اندیشه در عرصه‌ی هنر و تعلیم و تربیت تداوم یابد و به جریانی پویا و فعال‌ تبدیل شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.