خلاصه ماشینی:
"یکی از عرصههای بروز کارایی علوم اجتماعی در سطح آموزشهای مدرسهای یا ماقبل دانشگاهی،ایفای نقش در دو فرایند آماده ساختن جوانان برای ورود به بازار کار و نیز ارتقای«کارامدی مدنی»دانشآموزان یا آماده ساختن آنان جهت ورود به جامعهء مدنی به عنوان شهروند است.
برای آنکه دبیران علوم اجتماعی بتوانند چنین نقشی را ایفا کنند، هم باید به آخرین اطلاعات و شناخت محتوایی در عرصهء علوم اجتماعی مجهز شوند و هم به آخرین روشهای پیشرفته در تدریس علوم اجتماعی و نیز بر روشهای مناسب تعامل با دانشآموزان تسلط یابند.
تلقی ما از کمکآموزشی بودن این فصلنامه چنین است که مطالب آن باید بر نیازهای دبیران علوم اجتماعی به عنوان مدرسان علوم اجتماعی منطبق باشد.
این کاربرد میتواند جنبهء تکمیلی یا شرح و بسط محتوای کتابهای درسی را داشته باشد؛یعنی از یک طرف با ارائهء توضیح تکمیلی و آوردن مثالهای روشنگر،پیشنهاد فعالیتهای کلاسی مؤثر و ارائه طرح درس مناسب،تدریس فصل معینی از کتاب درسی را تسهیل کنند، و از طرف دیگر،دانش دبیران علوم اجتماعی را فراتر از مندرجات مختصر کتاب درسی توسعه دهد."