خلاصه ماشینی:
"پوتنام و دیگران مشروح رویههای لازم برای تداوم جامعهء مدنی را ارائه نکردهاند،زمانی که سؤال میشود:چرا بزرگسالان به گروهها میپیوندند؟از کدام رویههای اجتماعی تبعیت میکنند و از این طریق میخواهند به چه چیز دست یابند؟شاید با تصویر تکوینی از تحلیل سازمانها جوانان بتوان به پاسخ دست یافت.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فلاناگان و همکاران(1997)معتقدند،گروههای سازمان یافته که به جوانان تجربهء خدمت در باهمستان را عرضه میکنند،آنها را به واحدهای سیاسی فراگیرتر متصل میکنند و طی این فرایند،به آنان کمک میکنند،به بینشی از خود به عنوان بازیگران مدنی دست یابند (ص 3).
مثالهای ساختن هویتهای مدنی تا این جا موضوع استفاده از تجربهء سازمانی جوانان را،در شکل آموختن رویههای سازمانی و شناخت فرد از خود به عنوان یک شریک در جامعهء در حال پیشرفت،در تقویت مشارکت افراد بالغ تشریح کردیم.
تفسیر ما این است که مشارکت در تثبیت کشمکش مدنی،به عنوان یک عنصر اصلی در هویتهای در حال شکلگیری جوانان عمل میکنند برای مثال،شرکت در تحصن در ناهارخوری و تحمل آزار و اذیت پلیس،به خودی خود نمیتواند رأی دادن و یا فعالیت در مبارزهء سیاسی را در 25 سال بعد توضیح دهد.
این یافتهها به ما اجازه میدهند که پرسش لفاظانهء چگونگی محو جامعهء مدنی را کنار بگذاریم و در عوض،این سؤال خلاقانه را مطرح کنیم که چگونه میتوان فرصتهای جوانان را برای شرکت فعال در اصلاح و نوسازی جامعهء معاصر تقویت کرد؟الگوهای متعددی وجود دارند که از جملهء آنها خدمت سربازی اجباری است،مانند آ?چه که در ترکیه وجود دارد و یا خدمات داوطلبانه برای حل مشکلات با همستان."