Skip to main content
فهرست مقالات

رابطه بین هویت ملی و دانش جغرافیایی در کودکان انگلیسی

مترجم:

(7 صفحه - از 42 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،دانش جغرافیایی در کودکان انگلیسی ،دانش جغرافیایی ،هویت ملی ،هویت ملی و دانش جغرافیایی ،انگلیسی ،دانش جغرافیایی کودکان انگلیسی بریتانیا ،بریتانیایی ،سن ،تکلیف ،نمرات ،دانش جغرافیایی کودکان ،میهن‌پرستی والدین با دانش جغرافیایی ،امتیاز ،امتیاز کلی دانش مکان‌نمایی ،دانش جغرافیایی کودکان همبستگی ،مجموع نمرات دانش مکان‌نمایی ،نمرات میهن‌پرستی والدین و نمرات ،میهن‌پرستی والدین ،اهمیت ذهنی نسبی ،همبستگی ،اهمیت ذهنی هویت‌های بریتانیایی ،پرسش‌نامه ،نقشه ،دانش مکان‌نمایی ،رده‌بندی شخصی ،جزایر ،نمرات کلی دانش مکان‌نمایی ،امتیازهای کلی دانش جغرافیایی ،میهن‌پرستی والدین و نمرات هویت

خلاصه ماشینی:

"برری این‌که:«آیا رابطه‌ای بین دانش جغرافیایی کودکان انگلیسی‌ بریتانیا و احساس آن‌ها نسبت به هویت ملی وجود دارد؟» بررسی این‌که:«آیا رابطه‌ای بین میهن‌پرستی والدین و حس هویت‌ ملی کودکان وجود دارد؟» شرکت‌کنندگان 101کودک در سنین 5 سال و 4 ماه تا 11 سال و 1 ماه در این‌ پژوهش شرکت داده شدند. نامیدن کشورهای واقع در جزایر بریتانیا(دانش تعیین‌ وضعیت جغرافیایی) نقشهء جزیرهء بریتانیا را بدون راهنما و برچسب نام کشورها،اما با نشان دادن کشورهای واقع در آن با رنگ‌های متفاوت در اختیار کودک‌ قرار می‌گرفت و از او خواسته می‌شد،نام هر کشور را بگوید(این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) کشورها عبارت بودند از:انگلستان،اسکاتلند،ولز و ایرلند شمالی). تکلیف«اهمیت ذهنی نسبی» میانگین رده‌های هویتی پنج‌گانه در هر یک از سه گروه سنی، آن‌گونه که در تکلیف«اهمیت ذهنی نسبی»مورد سنجش قرار گرفت، به این قرار بود: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 2 بدین ترتیب می‌توان گفت،هویت بریتانیایی کودکان در سال‌های پنجم و ششم،برای آن‌ها اهمیت بیش‌تری می‌یابد. 2. تکلیف«رده‌بندی شخصی» امتیازهای میانگین تکلیف«رده‌بندی شخصی»،به تفکیک سن، به قرار زیر بود: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 3 این جدول نشان می‌دهد که کودکان با بالاتر رفتن سنشان‌ احساس بریتانیایی بودن بیش‌تری می‌کنند. نتایج حاصل به قرار زیر بود: میانگین امتیازهای کلی دانش مکان‌نمایی (به تصویر صفحه مراجعه شود) سال تحصیلی: F(2/95)41/5,p>0/001 آزمون شف‌15:همهء سال‌های تحصیلی به نحو معناداری با یکدیگر تفاوت داشت. با این حال،بین میهن‌پرستی والدین و اهمیت انگلیسی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 8 و بریتانیایی بودن بدان‌گونه که در تکلیف«اهمیت ذهنی نسبی»سنجیده‌ شده بود،همبستگی معنی‌دار وجود داشت: خلاصهء یافته‌های اصلی دانش جغرافیایی کودکان با بالارفتن سن آن‌ها افزایش می‌یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.