Skip to main content
فهرست مقالات

با دبیران علوم اجتماعی: «هویت» از نگاه دبیران علوم اجتماعی

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 61 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : هویت، عضو گروه علوم اجتماعی، شورای برنامه‌ریزی گروه علوم اجتماعی، اعضای گروه‌های علوم اجتماعی آموزش، عضو شورای برنامه‌ریزی گروه علوم، نگاه دبیران علوم اجتماعی، هویت ملی، دانش‌آموزان، کتاب، کتاب‌های درسی دانش‌آموزان علوم

خلاصه ماشینی:

"کافی است یا خیر؟ آیا مباحثی که در خصوص هویت در کتاب درسی آمده‌اند، تمامی جوانب و ابعاد مسألهء هویت را دربرمی‌گیرند؟ ابهامات و سؤالات دانش‌آموزان از دبیران علوم اجتماعی در هنگام تدریس فصل مذکور کدامند؟ پروانه زاهدی‌فر،عضو شورای برنامه‌ریزی گروه علوم اجتماعی‌ و عضو هیأت تحریریهء مجله،ضمن برشمردن نکات برجستهء بحث‌ هویت گفت:«یکی از هدف‌های گنجاندن فصل هویت در کتاب‌ جامعه‌شناسی(1)،پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزانی بود که در گذار از کودکی به نوجوانی یا از نوجوانی به جوانی،دچار بحران می‌شوند، و یا چون در یک جامعهء در حال گذار زندگی می‌کنند،با بحران‌های‌ دیگری مواجه می‌شوند. » پروانه زاهدی‌فر،عضو شورای برنامه‌ریزی گروه علوم اجتماعی‌ نیز،ضمن تأیید آموزش تفکر انتقادی در مدرسه‌ها اضافه کرد:«اتفاقا تفکر انتقادی مبحث بسیار خوبی است و در آن دو چیز اهمیت دارد:یکی این‌ که اصلا سؤال خوب چیست و محتوای آن‌چه باید باشد؟دوم این‌که جرأت‌ سؤال کردن و انتقاد کردن باید در دانش‌آموز به وجود بیاید سازماندهی کتاب براساس همین بحث صورت گرفته و از قبل این‌ اندیشه در محتوای کتاب درسی لحاظ شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.