Skip to main content
فهرست مقالات

با دبیران علوم اجتماعی: «هویت» از نگاه دبیران علوم اجتماعی

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 61 تا 63)

خلاصه ماشینی:

"کافی است یا خیر؟ آیا مباحثی که در خصوص هویت در کتاب درسی آمده‌اند، تمامی جوانب و ابعاد مسألهء هویت را دربرمی‌گیرند؟ ابهامات و سؤالات دانش‌آموزان از دبیران علوم اجتماعی در هنگام تدریس فصل مذکور کدامند؟ پروانه زاهدی‌فر،عضو شورای برنامه‌ریزی گروه علوم اجتماعی‌ و عضو هیأت تحریریهء مجله،ضمن برشمردن نکات برجستهء بحث‌ هویت گفت:«یکی از هدف‌های گنجاندن فصل هویت در کتاب‌ جامعه‌شناسی(1)،پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزانی بود که در گذار از کودکی به نوجوانی یا از نوجوانی به جوانی،دچار بحران می‌شوند، و یا چون در یک جامعهء در حال گذار زندگی می‌کنند،با بحران‌های‌ دیگری مواجه می‌شوند. » پروانه زاهدی‌فر،عضو شورای برنامه‌ریزی گروه علوم اجتماعی‌ نیز،ضمن تأیید آموزش تفکر انتقادی در مدرسه‌ها اضافه کرد:«اتفاقا تفکر انتقادی مبحث بسیار خوبی است و در آن دو چیز اهمیت دارد:یکی این‌ که اصلا سؤال خوب چیست و محتوای آن‌چه باید باشد؟دوم این‌که جرأت‌ سؤال کردن و انتقاد کردن باید در دانش‌آموز به وجود بیاید سازماندهی کتاب براساس همین بحث صورت گرفته و از قبل این‌ اندیشه در محتوای کتاب درسی لحاظ شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.