Skip to main content
فهرست مقالات

بازی های رایانه ای و فرهنگ ترافیک

نویسنده:

(8 صفحه - از 22 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : ویدیویی، ترافیک، اجتماعی، مقررات راهنمایی و رانندگی، اطلاعات، کودکان، قوانین و مقررات راهنمایی، کنش، فرهنگ ترافیکی، گروه همسالان

خلاصه ماشینی:

"سپس بابررسی‌ انواع بازی‌های مذکور،ارتباط معنادار میان این نوع بازی‌ها با میزان‌ اطاعت از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در گروه همسالان‌ در چارچوب نظریه‌ی بازی مید نشان داده شده است. چارچوب نظری همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد،این مقاله در پی ارائه‌ی تبیین‌ جامعه‌شناختی از ارتباط میان تبعیت از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بازی‌های رایانه‌ای-ویدیویی در گروه همسالان است. براین اساس،پرسش اصلی نگارنده آن است که آیا می‌توان ارتباط معناداری میان میزان تبعیت از قوانین راهنمایی و رانندگی و اشتغال‌ به بازی‌های رایانه‌ای-ویدیویی در گروه همسالان یافت یا خیر. هدف او تبدیل‌ این نیت مثبت به عمل سازمان‌یافته و مؤثر بود و در این راه، پاسخگویی جامعه به این سه پرسش(همان‌گونه که اسپرنیگز در فهم‌ نظریه‌ی سیاسی یادآور شده است)را ضروری می‌دانست: موقعیت فعلی چگونه است؟اشکالات کدامند؟و مهم‌تر از همه،برای رفع این مشکلات چه باید کرد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت:وضعیت موجود این‌گونه‌ است که همه روزه تعداد زیادی بازی رایانه‌ای-ویدیویی(چه مفید و چه مضر)در حال طراحی و تولید هستند که نمی‌توان مانع استفاده‌ی‌ کودکان و نوجوانان از آن‌ها شد. بنابراین می‌توانیم،در کنار محدود ساختن بازی‌های‌ نامناسبی که به افزایش نابه‌هنجارها،به ویژه عدم احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌انجامند،طراحی و تدوین بازی‌های‌ رایانه‌ای-ویدیویی را که به بازتولید نقش‌های به‌هنجار اجتماعی در حوزه‌ی ترافیک منجر می‌شوند و کودکان و نوجوانان در آینده‌ نزدیک آن‌ها را به عهده خواهد گرفت،در رأس برنامه‌های اصلاحی‌ خود قرار دهیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.