Skip to main content
فهرست مقالات

مهارت های زندگی

مترجم:

(9 صفحه - از 39 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : مهارت‌های زندگی ،زنان ،آموزش ،آموزش مهارت‌های زندگی ،جوانان ،بیماری ایدز ،آموزش مهارت‌های زندگی در مدرسه‌ها ،برنامه‌های درسی مهارت‌های زندگی ،معلمان ،رویکرد ،مهارت‌های زندگی در مدرسه‌ها ،ارائه‌ی آموزش مهارت‌های زندگی ،جنسی ،ارائه‌ی برنامه‌ی آموزش مهارت‌های زندگی ،آموزش ارائه‌ی آموزش مهارت‌های زندگی ،برنامه‌ی درسی ،ارائه‌ی اطلاعات در زمینه‌ی بیماری ،زمینه‌ی بیماری ایدز وجود ،برنامه‌ی مهارت‌های زندگی در مدرسه‌ها ،جنسیتی ،آموزش مبتنی بر ارائه‌ی اطلاعات ،مشارکتی ،ارائه‌ی مهارت‌های زندگی در مدرسه‌ها ،تدریس مهارت‌های زندگی به جوانان ،ساختاری ،رفتار ،زمینه‌ی ،مبارزه ،آموزش‌های مبتنی بر مهارت‌های زندگی ،برنامه‌ی آموزش

خلاصه ماشینی:

"مهارت‌های‌ زندگی،نه تنها به جوانان امکان می‌دهند بر مبنای آموزش مبتنی بر مهارت‌های زندگی برای جلوگیری از بیماری ایدز عمل کنند،بلکه‌ ظاهرا مداخله‌ای بی‌ضرر تلقی می‌شوند؛زیرا به نحو صریح و مستقیم درباره‌ی مسائل جنسی بحث نمی‌کنند و بدین لحاظ، احتمال مخالفت گروه‌های محافظه کار در زمینه‌ی مسائل جنیس، در بسیاری از کشورهایی که ایدز در آن‌ها شیوع زیادی دارد،کاهش‌ می‌یابد. تعمیم‌ دادن این موضوع به انواع بسیار متفاوتی از رفتارها و در نواحی متفاوتی‌ از جهان،از نظر اعتبار به شدت مورد سؤال است؛به ویژه با توجه‌ به احتمال این‌که عقلانیت(و مهارت‌های زندگی مفروضی در شالوده‌ی آن)نیز ممکن است مفهوم این مهارت‌ها را با توجه به‌ زمینه‌اش،تغییر دهد. چرا که در حال حاضر،تلاش‌ برای آموزش مهارت‌های زندگی جلوتر از[اقدامات صورت گرفته‌] برای وضوح بخشیدن به مفهوم آن است و همین امر به وضعیتی منجر شده است که در آن،اصطلاح«مهارت‌های زندگی»تقریبا به معنای‌ همه‌ی آموزش‌های مبتنی بر مهارت،همه‌ی رویکردهای مشارکتی، و همه‌ی مهارت‌هایی در نظر گرفته می‌شود که ممکن است فقط به‌ نحو غیر مستقیم به موضوع آسیب‌پذیری در قبال بیماری ایدز مرتبط باشند. د)بحران وسیع‌تری در زمینه‌ی آموزش از زمانی که از افزودن موارد جدیدی به برنامه‌ی درسی هواداری‌ می‌شد،فشارهای بین المللی،بسیاری از دولت‌ها را در دهه‌ی‌ 1980 واداشت،هزینه‌های عمومی را کاهش دهند که این امر موجب کاهش توانایی نظام آموزشی برای اجرای مؤثر آموزش‌ مهارت‌های زندگی شد. تعیین اوضاع و شرایطی که طی آن،آموزش‌ ارائه‌ی آموزش‌ مهارت‌های زندگی، مستلزم وجود کارکنان بسیار ماهر و پرانگیزه است که‌ دارای فهم عمیقی‌ از این موضوع‌ باشند (به تصویر صفحه مراجعه شود) مهارت‌های زندگی می‌تواند به نحو مناسبی با نظام آموزش رسمی‌ انطباق یابد،به بررسی و پژوهش نیاز دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.