خلاصه ماشینی:
"نگاهی به آموزش مهارتهای اجتماعی در کتابهای علوم اجتماعی دورهی متوسطه محمد شریف متولیالموتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) زندگی در جوامع امروزی بسیار پیچیده است و افراد برای ایفای نقش مؤثر و مفید در این جوامع به دانشها،نگرشها و مهارتهای متفاوتی نیاز دارند که از آنها میتوان با عنوان«مهارتهای زندگی»یاد کرد.
بخشی از رویکردهایی که در تدوین هدفها و انتخاب و سازماندهی محتوا در کتابهای علوم اجتماعی و جامعهشناسی دورهی متوسطه به کار گرفته شدهاند عبارتند از[2]: رویکرد تربیت شهروند:با این هدف که آموزش در راستای رشد اجتماعی دانشآموز قرار گیرد تا او بتواند به عنوان یک شهروند، نقش خود را بهطور مؤثر و مفید ایفا کند.
رویکرد مشارکت فراگیر:برای آنکه آموزش به تغییر رفتار در دانشآموز بینجامد و وی را در راستای مهارتهای شهروندی توانمند سازد،در سازماندهی کتابهای علوم اجتماعی سعی شده است،فراگیران در کسب مفهوم سهیم باشند."