Skip to main content
فهرست مقالات

مناسک فرهنگی و جهانی شدن بازاریابی

نویسنده:

مترجم:

(8 صفحه - از 32 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : فرهنگ، مناسک، مصرف، مناسک فرهنگی، مناسک فرهنگی و جهانی، آمریکا، فرهنگ مصرف، ژاپن، زنان، جشن

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) مناسک فرهنگی،الگوها و موازینی برای‌ رفتارهای مصرفی ارائه می‌دهند و همین‌ الگوها،فرصت‌های فراوانی را برای تولید کالاهایی که در این مراسم و مناسک مصرف‌ می‌شوند،فراهم می‌آورند مصرف انواع گوناگونی دارد که از آن میان،چهار گونه که به‌ تملک آراستگی،دورریختن و تعویض مربوط می‌شوند،از اهمیت بیش‌تری برخوردارند. مناسک آراستگی در واقع رفتارهایی شخصی هستند که به افراد برای رفت و آمد بین خودهای فردی و اجتماعی کمک می‌کنند. همان‌گونه که مردم متوجه نیروی جاذبه زمین نمی‌شوند،در عرصه‌ی مسائل فرهنگی نیز متوجه رفتارهای هنجاری حائز اهمیت‌ در رفتارهای مصرفی خود نمی‌شوند؛مگر این که با هنجارها و باورهای اعضای یک فرهنگ دیگر روبه‌رو شوند. » نکته‌ی دیگری که باید درباره‌ی فرهنگ یادآور شویم این است‌ که فرهنگ به شکل‌های متفاوت به رفتارهای انسان‌ها شکل می‌دهد و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد: اول این که رفتارها و تعبیرها،از طریق تکرار در جامعه قوام پیدا می‌کنند و به شکل‌گیری الگوی فرهنگی می‌انجامند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرهنگ مصرف،به آن دسته از سازوکارهای‌ سازمان‌یافته‌ی اجتماعی و اقتصادی اطلاق‌ می‌شود که بر روبط و روش‌های معنی‌دار زندگی و منابع نمادین و مادی که این روابط به آن‌ها وابسته‌اند،حاکمند الگوهای زیبایی‌شناسی مصرف،مصرف‌کنندگان را تحت‌ تأثیر فشارهای هنجاری قرار می‌دهند. چهارمین عاملی که به گسترش فرهنگ مصرف دامن می‌زند، نقل مکان سریع مهاجران اقتصادی،زائران مذهبی و کارگران میهمان‌ است که حتی بین دورافتاده‌ترین روستاهای کشورهای در حال رشد و پایتخت این کشورها،در رفت و آمد هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.