Skip to main content
فهرست مقالات

انسان شناسی ایران، مسائل و راهکارهایی برای آموزش بهتر

نویسنده:

(8 صفحه - از 12 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : انسان‌شناسی ،آموزش ،دانش ،تدریس ،انسان‌شناسی ایران ،ایران ،دانشجویان ،روش‌های تدریس ،تدریس درس‌های انسان‌شناسی و انسان‌شناسی ،دانشگاه ،گسترش آموزش رشته‌ی انسان‌شناسی ،درس‌های انسان‌شناسی و انسان‌شناسی فرهنگی ،آموزش رشته‌ی انسان‌شناسی در دانشگاه ،انسان‌شناسی در ایران ،آموزش عالی ،گسترش تدریس درس‌های انسان‌شناسی ،مدرسان ،آموزش انسان‌شناسی ،فرهنگ ،مشکلات آموزش انسان‌شناسی ایران ناکارآمدی ،اجتماعی ،مردم‌شناسی ،مسائل آموزش انسان‌شناسی در ایران ،رشته‌ی انسان‌شناسی در ایران ،مسائل انسان‌شناسی در ایران ،مسائل ،علوم اجتماعی ،استادان ،تجربه‌های ،مطالعات انسان‌شناسی درباره‌ی ایران

خلاصه ماشینی:

"بارها از خود پرسیده‌ام:چگونه ممکن است توجه این‌ دانشجویان را ره بحث‌های درس‌ انسان‌شناسی فرهنگی جلب کرد؟چرا دانشجویانی که برای ورود به دانشگاه از دیوار بلند کنکور رقابت و تلاش می‌کنند، بعد از موفقیت و عبور از این سد بزرگ،از کوشش و تلاش دست می‌شویند و برای‌ آشنایی با تلاش صدها و هزاران‌ انسان‌شناسی،جامعه‌شناس،روان‌شناس، دکتر نعمت الله فاضلی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی انسان‌شناسی ایران‌ مسائل و راهکارهایی برای آموزش بهتر (به تصویر صفحه مراجعه شود) اقتصاددان و محقق دیگر درباره‌ی چند و چون زندگی،فرهنگ هویت،هستی و چیستی انسان و فرهنگ امروز بحث و تحقیق کرده‌اند،آمادگی ندارند و ابراز علاقه‌ نمی‌کنند؟ مشکل کجاست؟آیا درس‌ها و مفاهیم‌ انسان‌شناسی،انتزاعی و غیر قابل فهم و لمس هستند؟آیا موضوعات و مباحث نامرتبط با نیازها و علاقه‌های دانشجویان‌ است؟آیا زبان و بیان‌ مدرس عاجز و ناتوان از ارائه‌ی درس‌ها و مباحث‌ فرهنگی است؟آیا دانشجویان کند ذهن با علم ستیزند؟آیا خانواده‌ها و نظام مدرسه؟دانشجویان را برای سطوح بالاتر تحصیلی‌ مهیا و آماده نکرده‌اند؟آیا ارزش‌های جامعه دگرگون شده‌اند و مشرق و ترغیب‌کننده‌ی‌ دانشجویان به کوشش بیش‌تر برای‌ یادگیری نیستند؟آیا محیطهای آموزشی و دانشگاهی ترغیب‌کننده نیستند و دانشجویان‌ را دلزده می‌کنند؟آیا کمبود و منابع مالی؟ مانع رشد آموزش می‌شود؟ این‌ها و حدس‌ها و فرض‌های بسیار دیگر در پاسخ به پرسش مشکل بی‌میل و رغبتی دانشجویان برای یادگیری به ذهن‌ می‌رسد و بدون تردید هریک از فرض‌های‌ مذکور می‌تواند،تأثیر به سزایی در فرایند یادگیری آموزش دانشجویان داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.