Skip to main content
فهرست مقالات

برساختگی اجتماعی بدن در تربیت بدنی و ورزش

نویسنده:

مترجم:

(7 صفحه - از 22 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : بدن، ورزش، بدن انسان، جسم، اجتماعی، برساختگی اجتماعی بدن، پرورش، ورزشکاران، دیدگاه طبیعت‌گرایانه درباره‌ی بدن انسان، تبلیغ

خلاصه ماشینی:

"برساختگی اجتماعی بدن‌ در تربیت بدنی و ورزش (به تصویر صفحه مراجعه شود) نویسنده:دیوید کرک‌1 ترجمه:داوود حیدری پس از جنگ جهانی دوم،گام‌هایی که‌ در جهت بهره‌گیری از علم برای درک و شناخت عملکرد انسان‌ها در عرصه‌ی ورزش‌ برداشته شد،به تقویت این دیدگاه کمک‌ کرد. گروه دیگری از پژوهشگران نیز در انتقاد از این دیدگاه استدلال می‌کنند که درک و دریافت انسان‌ها از بدن خود،مقوله‌ای است‌ که از زندگی در اجتماعی که در آن قرار دارند، شکل می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های پیام‌های‌ بازرگانی که نقش مهمی در ترغیب‌ مصرف‌کنندگان برای خرید کالای تبلیغ شده‌ ایفا می‌کند،باور نداشتن دقیق مصرف‌کنندگان‌ به نکات و مسائلی است که درباره‌ی یک کالای‌ خاص به آن‌ها اشاره می‌شود. پژوهگر دیگری به نام کویس شیکینگ‌8 (1991)با تأکید بر دیدگاه موس درباره‌ی‌ تفاوت حرکات بدن در جوامع معاصر غربی از جمله انگلیس،چنین استدلال می‌کند که بدن‌ انسان و سرمایه‌گذاری مادی به عمل آمده در آن،نقش مهمی در پدید آمدن نوعی نابرابری‌ اجتماعی ایفا می‌کند. او می‌گوید،گروه‌های گوناگون اجتماعی، سرمایه‌گذاری متفاوتی روی بدن خود به عمل‌ می‌آورند و این سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز آن‌ها به کار برای تأمین نیازهای اولیه و اساسی، همچون سرپناه،غذا و امنیت،با یکدیگر تفاوت پیدا می‌کند. شیلینگ معتقد است، فرایند آموزش و پرورش اندام و بدن انسان، نقش مهمی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند و به‌ همین علت باید پذیرفت که بدن انسان مقوله‌ای‌ ثابت و تغییرناپذیر نیست،بلکه با سرمایه‌گذاری مادی و ممارست و پیگیری‌ می‌توان آن را متحول کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.