Skip to main content
فهرست مقالات

با دبیران علوم اجتماعی تأثیر رسانه های جمعی بر آموزش مفاهیم علوم اجتماعی در مدارس

نویسنده:

(10 صفحه - از 48 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، اجتماعی، آموزش مفاهیم علوم اجتماعی، اطلاعات، آموزش و پرورش، مفاهیم علوم اجتماعی در مدارس، معلمان، رادیو، رسانه‌های جمعی، دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"اگر در انتقاد از رسانه‌های جمعی،به‌ ویژه رادیو و تلوزیون،به اکثریت خاموشی‌ اشاره می‌شود که تحت تأثیر فرهنگ تبلیغی‌ این رسانه‌ها قرار می‌گیرند2،آموزش‌ و پرورش می‌تواند فرهنگ برخورد فعال، اثر گذارد و نقاد را در میان دانش‌آموزان ترویج‌ کند و بدین وسیله،برنقش مشارکت‌ اجتماعی آن‌ها اثر بگذارد. اگر به پخش پیام‌های بازرگانی در رادیو، تلویزیون و جراید و اثرات آن برفرهنگ‌ مصرف جامعه توجه کنیم،قدرت این ابزارها بیشتر به چشم می‌آیند و این سؤال به ذهن‌ متبادر می‌شود:«چرا چنین وسایل‌ قدرتمندی با شیوه‌های مدرن و جادویی،در خدمت آموزش و پروش نسل آینده قرار نگیردند؟» چکیده در این مقاله سعی شده است، ضرورت‌های استفاده از وسایل ارتباط جمعی‌ در آموزش علوم اجتماعی در مدارس و نتایج‌ مثبت و مؤثر آن مطرح شود. این درس باید به شیوه‌ای‌ آموزش داده شود که تجربیات شخصی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان را منعکس‌ سازد و به آن‌ها کمک کند،یادگیری را به‌ زندگی خارج از مدرسه انتقال دهند. پس از آموزش زبان‌ خارجی و موسیقی،موضوع سوم علوم‌ اجتماعی بود که دولت تایلند مایل بود از رادیوی‌ آموزشی به‌عنوان وسیله‌ای برای القای‌ ارزش‌های اجتماعی ضروری و مناسب در میان کودکان و نوجوانان استفاده کند و مسلم‌ بود که باید در نحوه‌ی آموزش این درس تغییرات‌ مطلوب و اساسی داده می‌شد. دانش‌آموزان باید با محیط زیست و مسائل مربوط به آن،از طریق برنامه‌های‌ رسانه‌های جمعی به دلیل‌ ویژگی‌های اصلی‌شان،یعنی‌ قدرت و شعاع گسترده و برقراری رابطه با جمع، می‌توانند به‌عنوان ابزارهای‌ بسیار مؤثری در روند اجتماعی شدن فرد در جامعه‌ مطرح شوند تلویزیونی و ویدیویی آشنا شوند،به نحوی‌ که آگاهی آنان نسبت به محیط زیست به‌طور پویا تحریک و تقویت شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.