Skip to main content
فهرست مقالات

با دبیران علوم اجتماعی تأثیر رسانه های جمعی بر آموزش مفاهیم علوم اجتماعی در مدارس

نویسنده:

(10 صفحه - از 48 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : آموزش ،اجتماعی ،آموزش مفاهیم علوم اجتماعی ،اطلاعات ،آموزش و پرورش ،مفاهیم علوم اجتماعی در مدارس ،معلمان ،رادیو ،رسانه‌های جمعی ،دانش‌آموزان ،یادگیری مفاهیم علوم اجتماعی ،تلویزیون ،مشارکت ،کلاس درس ،وسایل ،کلاس ،فرهنگ ،آموزش مفاهیم علوم اجتماعی استفاده ،انسان ،تأثیر رسانه‌های جمعی ،آموزش علوم اجتماعی در مدارس ،انتخاب رسانه ،ابزار ،آموزش و پروش ،انتقادی ،تجربیات ،جامعه ،علوم اجتماعی تأثیر ،استفاده ،محیط زیست

خلاصه ماشینی:

"اگر در انتقاد از رسانه‌های جمعی،به‌ ویژه رادیو و تلوزیون،به اکثریت خاموشی‌ اشاره می‌شود که تحت تأثیر فرهنگ تبلیغی‌ این رسانه‌ها قرار می‌گیرند2،آموزش‌ و پرورش می‌تواند فرهنگ برخورد فعال، اثر گذارد و نقاد را در میان دانش‌آموزان ترویج‌ کند و بدین وسیله،برنقش مشارکت‌ اجتماعی آن‌ها اثر بگذارد. اگر به پخش پیام‌های بازرگانی در رادیو، تلویزیون و جراید و اثرات آن برفرهنگ‌ مصرف جامعه توجه کنیم،قدرت این ابزارها بیشتر به چشم می‌آیند و این سؤال به ذهن‌ متبادر می‌شود:«چرا چنین وسایل‌ قدرتمندی با شیوه‌های مدرن و جادویی،در خدمت آموزش و پروش نسل آینده قرار نگیردند؟» چکیده در این مقاله سعی شده است، ضرورت‌های استفاده از وسایل ارتباط جمعی‌ در آموزش علوم اجتماعی در مدارس و نتایج‌ مثبت و مؤثر آن مطرح شود. این درس باید به شیوه‌ای‌ آموزش داده شود که تجربیات شخصی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان را منعکس‌ سازد و به آن‌ها کمک کند،یادگیری را به‌ زندگی خارج از مدرسه انتقال دهند. پس از آموزش زبان‌ خارجی و موسیقی،موضوع سوم علوم‌ اجتماعی بود که دولت تایلند مایل بود از رادیوی‌ آموزشی به‌عنوان وسیله‌ای برای القای‌ ارزش‌های اجتماعی ضروری و مناسب در میان کودکان و نوجوانان استفاده کند و مسلم‌ بود که باید در نحوه‌ی آموزش این درس تغییرات‌ مطلوب و اساسی داده می‌شد. دانش‌آموزان باید با محیط زیست و مسائل مربوط به آن،از طریق برنامه‌های‌ رسانه‌های جمعی به دلیل‌ ویژگی‌های اصلی‌شان،یعنی‌ قدرت و شعاع گسترده و برقراری رابطه با جمع، می‌توانند به‌عنوان ابزارهای‌ بسیار مؤثری در روند اجتماعی شدن فرد در جامعه‌ مطرح شوند تلویزیونی و ویدیویی آشنا شوند،به نحوی‌ که آگاهی آنان نسبت به محیط زیست به‌طور پویا تحریک و تقویت شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.