Skip to main content
فهرست مقالات

اخلاق در روابط عمومی: به مناسبت اعلام سال 2007 به عنوان سال اخلاق در روابط عمومی از سوی انجمن بین المللی

نویسنده:

(5 صفحه - از 16 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، اخلاق در روابط‌عمومی، اطلاعات، سال اخلاق در روابط‌عمومی، انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی، کارکنان، اصول اخلاقی، روابط‌عمومی از سوی انجمن، حرفه‌ای، انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی پایبندی

خلاصه ماشینی:

"اعلامیه اصول اولین منشور اخلاقی در روابط عمومی که توسط«ای وی لی»پدر علم روابط عمومی‌ به شرح زیر بیان شده است: «این دفتر مطبوعات سری نیست،همه کارهای ما به‌طور آشکار انجام می‌شود. به دلایل زیر اصول اخلاقی در روابط عمومی مورد توجه ویژه‌ قرار دارند: 1-آگاهی کارکنان به اینکه روابط عمومی‌ها تا حدی مشهور به‌ رفتار غیراخلاقی هستند. انجمن بین‌المللی روابط عمومی همچنین کدهای اخلاقی را تدوین نموده که هر یک از اعضاء ملزم به رعایت آنها هستند، نمونه‌ای از این کدهای اخلاقی در ذیل می‌آیند: 1-در انجام امور مربوطه به حرفه خود اصول اخلاقی را مقرارت اعلامیه جهانی حقوق بشر را رعایت کنند. 5-نسبت به جامعه-توجه به نیازها و درخواست‌های‌ اجتماعی هرچند اصول اخلاقی همانند قوانین و مقررات مبهم بوده ولی‌ کارگزار روابط عمومی همواره این سوال را مدنظر قرار دهد که آیا فعالیت‌های او جدای از قانونی بودن از نظر اخلاقی هم صحیح‌ هستند یا نه. نویسندگان روابط عمومی همواره باید تعهدات زیادی را مدنظر داشته باشند که: 1-از نظر حقوقی و اخلاقی مسئول اطلاعاتی هستند که‌ منتشر می‌کنند. نتیجه: روابط عمومی یکی از حرفه‌هایی است که به علت اهمیت و نقش آن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دارای ضوابط اخلاقی‌ با قدمت تاریخی می‌باشد و در آن پنج نوع رابطه یعنی وظیفه‌ نسبت به خود-نسبت به مخاطب-نسبت به کارفرما-نسبت به‌ حرفه و نسبت به جامعه مورد تاکید قرار گرفته است. رعایت اخلاق و حفظ ارزش‌های اخلاقی پدیده‌ای مهم‌ است که در اکثر سازمان‌ها و خصوصا واحدهای روابط عمومی‌ که پیوسته با جامعه در ارتباط متقابل و تنگاتنگ هستند مورد توجه قرار می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.