Skip to main content
فهرست مقالات

مختصری پیرامون تبلیغات و آگهی

نویسنده:

(7 صفحه - از 29 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، آگهی، اطلاعات، رسانه، تجاری، محصول، آگهی‌ها، فروش، تلویزیون، مخاطبان

خلاصه ماشینی:

"به‌طور کلی‌ تاثیرات مورد انتظار بر مخاطبان به واسطه تبلیغ را می‌توان به‌ گروه‌های زیر تقسیم نمود: *افزایش آگاهی:در اینجا هدف از تبلیغ،ارایه اطلاعات جدید در مورد نام تجاری،محصول یا ارائه پاسخ‌های جدید برای رفع‌ نیاز مشتریان است. در این الگو که در زیر نشان داده شده است،در گام اول هدف‌ تعیین می‌شود،سپس بودجه لازم برای تبلیغات تخصص یافته‌ و در گام‌های بعدی نسبت به تصمیم‌گیری راجع به پیام و رسانه اقدام می‌شود و نهایتا به منظور تعیین اثربخشی برنامه‌ تبلیغات نتایج به دست آمده با اهداف از پیش تعیین‌شده مقایسه‌ می‌شوند. از طرف دیگر مشاورین و شرکت‌های تبلیغاتی نیز کمتر در مقام‌ پاسخگویی در مقابل عملکرد خود قرار می‌گیرند چرا که اصولا از ابتدا،برای تبلیغ‌دهنده مشخص نبوده که هدف از صرف هزینه‌ برای تبلیغ چه بوده است. -پیامی که به منظور ترویج عقیده و یا کالایی از طرف یک‌ منبع-که به وسیله همان آگهی به جامعه معرفی می‌شود-به‌ کمک وسایل تبلیغاتی به گروه‌های خاصی منتقل شده و برای‌ انجام آن پول پرداخت گردد. وقتی که بینندگان به‌ فراگیری ترغیب می‌شوند و وقتی که تفاوت‌ها،واقعی،فیزیکی و مهم هستند یک راه کارکرد آگهی این است که با اطلاعات ویژه‌ درباره آن محصول نشان دهیم که آن محصول واقعا با رقیب‌ خود فرق دارد. وقتی که بینندگان‌ به فراگیری ترغیب می‌شوند و وقتی که‌ تفاوت‌ها،واقعی،فیزیکی و مهم هستند یک‌ راه کارکرد آگهی این است که با اطلاعات‌ ویژه درباره آن محصول نشان دهیم که‌ آن محصول واقعا با رقیب خود فرق دارد (به‌صفحه تصویرمراجعه شود)"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.