Skip to main content
فهرست مقالات

تعاملاتی راهبردی به کارکردهای روابط عمومی در زمینه صنعت توریسم

نویسنده:

(5 صفحه - از 36 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : توریسم، صنعت توریسم، زمینه صنعت توریسم، روابط‌عمومی، توریستی، کارکردهای روابط‌عمومی در زمینه صنعت، گردشگری، جهانگرد، متولیان، توسعه

خلاصه ماشینی: "تعاملاتی راهبردی به کارکردهای‌ روابط عمومی در زمینه‌ صنعت توریسم دکتر سید رسول آقا داوود عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی چکیده امروز مسأله‌ توریسم،به یک صنعت‌ درآمدزا در تمام دنیا تبدیل شده است و کشورها،سعی می‌کنند تا نسبت به سایر کشورهای‌ هم‌جوار خود پیشی بگیرند، به عنوان مثال کشور دبی،یا فراهم آوردن زمینه‌های‌ فراوان توانسته است،هر ساله‌ میلیاردها دلارپول،به کشور و اقتصاد خود سرا زیر و زمینه‌های‌ رفاه و سعادت مردم خود را افزایش دهد و هر روز بر جلب‌ بیشتر سرمایه‌گذاری در کشور خود بیفزاید. کشور ایران،علیرغم داشتن جاذبه‌ های گردشگری‌ فراوان طبیعی و تاریخی،همانند تخت جمشید،جاده‌ ابریشم،تالاب انزلی و هزاران جاذبه دیگر، متأسفانه بخش اندکی از درآمد خود را از طریق توریسم تامین می‌ نماید و متولیان و دست‌اندرکاران‌ جامعه،فرض است با کنکاشی علمی و دقیق،موانع‌ و مشکلات موجود در بسط و توسعه صنعت توریسم‌ را شناسایی و تلاش‌هایی را جهت تقویت و توسعه آن‌ سامان‌دهی نمایند. وظایف و تکالیف روابط عمومی در بسط و توسعه صنعت توریسم‌ با توجه به مطالب مطرح در خصوص صنعت و اهمیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن برای جامعه،مسؤولان و متولیان روابط عمومی سازمان‌های ذینفع و مرتبط لازم است،مطالب و مواردی چند را سرلوحه وظایف و تکالیف خود قرر دهند که می‌توان آن‌ها را به شرح‌ ذیل ارائه نمود: 1-شناسایی جاذبه‌های توریستی کشور و بهره‌گیری از ابزارهای‌ تبلیغاتی،جهت معرفی به جهانگردان."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.