Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی و انگیزه

نویسنده:

(11 صفحه - از 44 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، انگیزه، شغلی، مدیران، کارمندان، روابط‌عمومی، سازمان، کار، انگیزشی، روابط‌عمومی و انگیزه، عملکرد، مدیریت، مهارت، رفتار، محیط، فرسودگی شغلی، پاداش، انگیزه کار، ایجاد انگیزه، عوامل، عوامل انگیزشی کارکنان، روانی، محیط کار، نیازهای کارکنان، رضایت شغلی، انگیزه در کارکنان، احساس، فرسودگی کاری، اهداف، رفتار کارکنان بیشترین

خلاصه ماشینی: "روابط عمومی و انگیزه تیه و تدوین: ذبیح الله تجری غریب‌آبادی (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقدمه از جمله سؤالهایی که هر مدیر کارآمد و به ویژه در روابط عمومی با آن مواجه می‌شود،این است که چرا و چگونه کارکنان کار می‌کنند و رفتار ویژه هر فرد ضمن کار چگونه است؟چرا افراد در رابطه با کاری‌ که قبلا نسبت به آن شوق و علاقه داشتند بی‌تفاوت و دلسرد می‌شوند؟ چرا برخی افراد توانایی انجام کار ده‌ها نفر را دارند،در حالیکه‌ بعضی دیگر به ظاهر از عهده انجام کار ساده‌ای بر نمی‌آیند؟آیا در کنار تواناییها و مهارتهای فنی که اشخاص برای انجام بهتر کارها باید داشته باشند،خصوصیات شخصیتی خاصی نیز بر عملکرد شغلی‌ آنها تاثیر می‌گذارد؟ آیا کسانی که باعث رشد و شکوفایی حیرت‌آور در کار و جامعه‌ می‌گردند،ویژگیهای شخصیتی متفاوتی دارند؟ پاسخ به همه این سؤالات به عاملی به نام انگیزه در افراد بر می‌ گردد که این مسأله یکی از بزرگترین چالش‌ها و دستاوردها برای‌ مدیران امروز محسوب می‌شود و از طرفی هم هیچ فرضیه با روش‌ واحدی برای برانگیختن افراد وحود ندارد. نتیجه گیری می‌توان نتیجه گرفت که توجه به عواملی انگیزشی کارکنان و نیازهای آنها و توجه به تفاوت‌های فردی هریک از کارکنان یکی از مهم‌ ترین عواملی است که در بهره‌وری نیروی انسانی می‌توان به آن دست‌ یافت و یکی از شرایط مهم و اساس برای رسیدن به هدف در هر کاری‌ برانگیختن و ایجاد انگیزه کاری پایین در سازمانها وجود دارند و به‌ همین دلیل مدیریت به دنبال راهها و تکنیک‌هایی باید باشد که بتواند انگیزه‌های کارکنان خود را افزایش دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.