Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی و انگیزه

نویسنده:

(11 صفحه - از 44 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،انگیزه ،شغلی ،مدیران ،کارمندان ،روابط‌عمومی ،سازمان ،کار ،انگیزشی ،روابط‌عمومی و انگیزه ،عملکرد ،مدیریت ،مهارت ،رفتار ،محیط ،فرسودگی شغلی ،پاداش ،انگیزه کار ،ایجاد انگیزه ،عوامل ،عوامل انگیزشی کارکنان ،روانی ،محیط کار ،نیازهای کارکنان ،رضایت شغلی ،انگیزه در کارکنان ،احساس ،فرسودگی کاری ،اهداف ،رفتار کارکنان بیشترین

خلاصه ماشینی:

"روابط عمومی و انگیزه تیه و تدوین: ذبیح الله تجری غریب‌آبادی (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقدمه از جمله سؤالهایی که هر مدیر کارآمد و به ویژه در روابط عمومی با آن مواجه می‌شود،این است که چرا و چگونه کارکنان کار می‌کنند و رفتار ویژه هر فرد ضمن کار چگونه است؟چرا افراد در رابطه با کاری‌ که قبلا نسبت به آن شوق و علاقه داشتند بی‌تفاوت و دلسرد می‌شوند؟ چرا برخی افراد توانایی انجام کار ده‌ها نفر را دارند،در حالیکه‌ بعضی دیگر به ظاهر از عهده انجام کار ساده‌ای بر نمی‌آیند؟آیا در کنار تواناییها و مهارتهای فنی که اشخاص برای انجام بهتر کارها باید داشته باشند،خصوصیات شخصیتی خاصی نیز بر عملکرد شغلی‌ آنها تاثیر می‌گذارد؟ آیا کسانی که باعث رشد و شکوفایی حیرت‌آور در کار و جامعه‌ می‌گردند،ویژگیهای شخصیتی متفاوتی دارند؟ پاسخ به همه این سؤالات به عاملی به نام انگیزه در افراد بر می‌ گردد که این مسأله یکی از بزرگترین چالش‌ها و دستاوردها برای‌ مدیران امروز محسوب می‌شود و از طرفی هم هیچ فرضیه با روش‌ واحدی برای برانگیختن افراد وحود ندارد. نتیجه گیری می‌توان نتیجه گرفت که توجه به عواملی انگیزشی کارکنان و نیازهای آنها و توجه به تفاوت‌های فردی هریک از کارکنان یکی از مهم‌ ترین عواملی است که در بهره‌وری نیروی انسانی می‌توان به آن دست‌ یافت و یکی از شرایط مهم و اساس برای رسیدن به هدف در هر کاری‌ برانگیختن و ایجاد انگیزه کاری پایین در سازمانها وجود دارند و به‌ همین دلیل مدیریت به دنبال راهها و تکنیک‌هایی باید باشد که بتواند انگیزه‌های کارکنان خود را افزایش دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.