خلاصه ماشینی:
"نتیجه و بحث از یافتههای تحقیق چنین برمیآید که برخی از دوبیتیهای باباطاهر از عشق درونی و سوزدل برمیخیزد و به گونهیی به عرفان آمیخته است که ادبیان عرفانپژوه از آن تعبیر عارفانه ساخته و از آموزههای عرفانی آنها متمتع شدهاند،مضامین دیگری نیز یافت میشود که از روزگار و گذران عمر به بیهودگی شکایت نموده و خداشناسی،معاد و بهشت جاودان را متذکر میگردد.
آموزههای اخلاقی و عرفانی در غالب دوبیتیهای باباطاهر هم به زبان شعر ساده و قابل درک ذکر شده و هم در خوانندگان و شنوندگان خواه عوام و یا خواص اثربخش میباشد که با شعرای دیگر تفاوت محسوس دارد.
* پینوشتها (1)-پرویز اذکائی،1375،باباطاهر نامه(هفده گفتار و گزینهی اشعار)، انتشارات توس،ص 30،س 19.
(3)-حسن دانشفر،اسپیدهباز(سیری در احوال و اشعار باباطاهر همدانی)،تهران،اقبال،ص 244،ترانه،54.
3-ادکایی،پرویز،1375،باباطاهر نامه(هفده کفتار و گزینهی اشعار)،تهرن،انتشارات توس.
4-اقبال لاهری،محمد،1921،راحت الصدور،تهران،کتابهای اوقاف(گیب) 5-پیراسته،م 1351،سرودههای باباطاهر همدانی(120 دوبیتی و غزل:،تهران،چاپ اورنگ.
6-دانشفر،حسن،1371،اسپیدهباز(سیری در احوال و اشعار باباطاهر همدانی)،تهران،نشر اقبال."