Skip to main content
فهرست مقالات

معدل گرایی و اثرات مخرب آن

نویسنده:

(2 صفحه - از 50 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : نمره ،اثرات مخرب ،دانش‌آموزان ،تب ،انگیزهء یادگیری و درک مفاهیم ،شانس ،امتحانی ،شکست ،روش نمره‌دهی ،موفقیت ،آینده تحصیلی دانش‌آموزان ،درک مفاهیم درسی ،آن ،کودک ،نمرات عالی زمانی‌که مطالب درسی ،آینده ،زندگی ،کسب نمرات بالا ،مدرسه موفق ،نظام آموزشی ،تحصیل شانس ،دانش‌آموزان احساس شکست ،اهداف اساسی تحصیل ،فرد ،موفقیت در زندگی ،نمرات پایینی کسب ،نمره و چشم‌پوشی ،امتحانی فرد ،اذهان و نابودی خلاقیتهای دانش‌آموزان ،ذهنی دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"در این رهگذر،والدین بیش از هر فرد دیگری باید اهداف اساسی تحصیل‌ را برای دانش‌آموزان مشخص کنند و به کودکان خود آموزش دهند که مهترین‌ و اساسی‌ترین مسأله برای آنها یادگیری و درک مفاهیم درسی و مطالب‌ جدید در مدرسه است نه کسب نمرات بالا. بسیاری از دانش‌آموزان در طول دورانی که به مدرسه می‌روند،سعی‌ دارند فقط مطالبی را که ممکن است در محدودهء سؤالات امتحانی باشد، بخوانند،به این ترتیب از کسب اطلاعات دقیق‌تر برای تکمیل دانسته‌ها و دانش خود اجتناب می‌کنند. وی معتقد است:«اگر یک کودک صرف نظر از سابقه زندگی‌اش بتواند در مدرسه موفق شود،برای موفقیت در سایر عرصه‌های زندگی نیز شانس فوق العاده‌ای دارد و در صورتی که در یکی از مراحل آموزش خود با شکست مواجه شود،شانس او برای موفقیت در زندگی‌ به مقدار زیادی کاهش می‌یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.